Jump to content
Annons

Ambient låt

Recommended Posts

Tronicom (oregistrerad)
Postat (redigerat)

LÅTNAMN:Ocean

ARTIST:Tronicom

GENRE:ambient

LÅTLÄNGD:

KOMPOSITÖR:Jag själv

PRODUCENT: Jag själv

INSPELNINGSÅR:2005

FORMAT: Mp3

STORLEK:

STATUS:

Blunda och lyssna var nu inte så blyga säg var ni tycker om det! 🙂

Den är något för kort låten så jag funderar att göra den längre.

Återkommer med uppdaterad låt senare

Redigerat av Tronicom
Annons
Postat

Den här måste vara längre! Skulle vilja ha mer kött på benen på låten, lite maffigare. 😠 Annars gillar jag dehär. Lugn och skön atmosfär. 😠 Läckra körer. Vissel-ljudet är lite jobbigt bara. Vad använder du för grejer? 🙂

Skönt! Mvh\ Dana! 😠

Tronicom (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Tack Danabacken för din kommentar!

Håller på med den ser vad kan göra mer med låten precis som

jag skrev så är den för kort.

Jag använder 4 olika softar som Korg M1 och Lin Plug Albiono o CronoX 3 alldels

suveräna softsynthar och Spectrasonics Atmosphere. 🙂

Redigerat av Tronicom
Tronicom (oregistrerad)
Postat

Jag har lagt in en vanlig länk efter som det verkar vara struligt för en del av er att ladda ner musikfilerna håll tillgodo ni. 😄

Postat

Eftersom jag antar att detta är musik man skall koppla av till, så måste jag påpeka att flera ljud är alldeles för påträngande, framförallt visslan (som påpekades tidigare), men även vågljudet borrar lite i mina trumhinnor.

Annars var det överlag fina ljud. Hur gör du när du bygger upp musiken? Lägger du ett spår i taget, eller spelar du på flera samtidigt?

Postat

Jätteskön låt!

Gillar faktiskt flöjtljudet; låter asiatiskt...

Skulle vilja ha den lite längre bara som sagt. Gärna någon del där du maffar på lite också med schyssta basiga synthstråkar.

Tronicom (oregistrerad)
Postat

Tackar för era kommentarer!

Den ska bli längre låten ska ser om jag få något maffigare bas istället för den som är nu. Det går filtrera ljudet något får det lite rundare skulle jag tro.

Fast jag har inte störts så av s.k flöjten eller så och inte andra som har lyssnat

på den på ett annat forum heller faktiskt men vi är olika som sagt. 😆

Svar till dej Signert jag lägger ett spår i taget så liksom byggs låten upp efterhand.

Jag brukar leka fram det, ibland blir det helt kasst eller ganska bra som i detta tja. 😱 Jag gjorde denna låt på en timme så den är inte så perfekt och

la ut den först på ett annat forum för att testa vad dom tyckte om det. 😱

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.