kurt_ko-ben Postat 27 december 2005 Dela Postat 27 december 2005 tjena...jag kör med cubase..och jag mixar ner till wave foramt..men det blir ju så satans stora filer..någon som vet hur man kan göra om dom till mp3 format??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 27 december 2005 Dela Postat 27 december 2005 du väljer mp3 när du gör mixdown Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JJMusik Postat 27 december 2005 Dela Postat 27 december 2005 eller skaffa något program att konvertera med, typ dbpoweramp, musicmatch jukebox etc... Men svar nummer ett är ju smidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 27 december 2005 Dela Postat 27 december 2005 För Windows är det winLAME som gäller. För Mac rekommenderar jag Audacity + LameLib. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
martinm Postat 28 december 2005 Dela Postat 28 december 2005 Jag använder razorlame. Länkar o instruktioner finns på Majkens hemsida. http://www.majken.se/cubase/index.htm?lame.htm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 28 december 2005 Dela Postat 28 december 2005 (redigerat) Eftersom du har Cubase så kan du enkelt spara projekten som mp3:or genom att klicka; File->export->audio mixdown, Under "files of type" väljer du MPEG layer 3 file (.mp3). Annars rekommenderar jag Wavelab. 😄 Mvh / djonas Redigerat 28 december 2005 av djonas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bajenuffe1 Postat 2 januari 2006 Dela Postat 2 januari 2006 Är det verkligen någon som lyckas få exporten till mp3 att fungera med tillfredställande ljud... Jag tycker allt låter för j-vligt. Jag sparar numera till wav och låter sedan en annan konverterare ta hand om jobbet vilket fungerar utmärkt. /Uffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 2 januari 2006 Dela Postat 2 januari 2006 Är det verkligen någon som lyckas få exporten till mp3 att fungera med tillfredställande ljud... Jag tycker allt låter för j-vligt. Jag sparar numera till wav och låter sedan en annan konverterare ta hand om jobbet vilket fungerar utmärkt. /Uffe Bra metod. Den inbyggda kodaren i Cubase/Wavelab är inte betraktad som den bästa. Använd istället en kodare som baserar sig på Lame, till exempel Winlame som Linus tipsar om. Fler relevanta trådar i ämnet: * Kvalitetsbegränsning, på MP3 * Mp3-kodning - bästa inställningarna? * Mp3-kodning i Wavelab låter inte bra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts