Jump to content
Annons

wave till mp3, hur gör man?

kurt_ko-ben

Recommended Posts

Annons

Eftersom du har Cubase så kan du enkelt spara projekten som mp3:or genom att klicka;

File->export->audio mixdown, Under "files of type" väljer du MPEG layer 3 file (.mp3).

Annars rekommenderar jag Wavelab. 😄

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Dela på andra sajter

Är det verkligen någon som lyckas få exporten till mp3 att fungera med tillfredställande ljud... Jag tycker allt låter för j-vligt. Jag sparar numera till wav och låter sedan en annan konverterare ta hand om jobbet vilket fungerar utmärkt.

/Uffe

Dela på andra sajter

Är det verkligen någon som lyckas få exporten till mp3 att fungera med tillfredställande ljud... Jag tycker allt låter för j-vligt. Jag sparar numera till wav och låter sedan en annan konverterare ta hand om jobbet vilket fungerar utmärkt.

/Uffe

Bra metod. Den inbyggda kodaren i Cubase/Wavelab är inte betraktad som den bästa. Använd istället en kodare som baserar sig på Lame, till exempel Winlame som Linus tipsar om.

Fler relevanta trådar i ämnet:

* Kvalitetsbegränsning, på MP3

* Mp3-kodning - bästa inställningarna?

* Mp3-kodning i Wavelab låter inte bra

Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.