Jump to content
Annons

Plasma


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Det är ju mycket tal om detta med plasma, inte minst i alla reklamblad man får nuförtiden. Därför kom jag att tänka på Ahlgrens bilar! Som vi alla vet så består ju godis till stor del av gammal medicin (epilepsimedicin, manitabletters beståndsdelar o.s.v.) Men Ahlgrens bilar lär ju till viss del bestå av gammal blodplasma, har jag hört. Är det bra för kroppen egentligen? Hur farligt blir det i längden? Kan man få högt blodtryck av det?

😳

:musik

LOVISA: hej

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Det är ju mycket tal om detta med plasma, inte minst i alla reklamblad man får nuförtiden. Därför kom jag att tänka på Ahlgrens bilar! Som vi alla vet så består ju godis till stor del av gammal medicin (epilepsimedicin, manitabletters beståndsdelar o.s.v.) Men Ahlgrens bilar lär ju till viss del bestå av gammal blodplasma, har jag hört. Är det bra för kroppen egentligen? Hur farligt blir det i längden? Kan man få högt blodtryck av det?

😳

:musik

LOVISA: hej

Du har alldeles för mycket i huvudet? Du måste vara arbetslös och obotligt rastlös 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, plasma är bra men LSD-skärm är bättre...  🙂

LSD-skärm? Hur skiljer de sig från LCD-skärmarna? 😠

Mycket färgrikare bild...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Det är ju mycket tal om detta med plasma, inte minst i alla reklamblad man får nuförtiden. Därför kom jag att tänka på Ahlgrens bilar! Som vi alla vet så består ju godis till stor del av gammal medicin (epilepsimedicin, manitabletters beståndsdelar o.s.v.) Men Ahlgrens bilar lär ju till viss del bestå av gammal blodplasma, har jag hört. Är det bra för kroppen egentligen? Hur farligt blir det i längden? Kan man få högt blodtryck av det?

🙂

:musik

LOVISA: hej

Du har alldeles för mycket i huvudet? Du måste vara arbetslös och obotligt rastlös 😎

Japp, du har massor i huvudet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, plasma är bra men LSD-skärm är bättre...  🙂

LSD-skärm? Hur skiljer de sig från LCD-skärmarna? 😎

Mycket färgrikare bild...

Vissa påstår det, men det är nog bara synvillor och hallucinationer... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Ja, plasma är bra men LSD-skärm är bättre...  😳

LSD-skärm? Hur skiljer de sig från LCD-skärmarna? 😳

Mycket färgrikare bild...

Vissa påstår det, men det är nog bara synvillor och hallucinationer... 😆

Jag köpte en LSD en gång. Men jag hittade aldrig hem efter köpet, och helt plötsligt vaknade jag upp mitt inne i stan och hade inte skärmen kvar! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, plasma är bra men LSD-skärm är bättre...  😉

LSD-skärm? Hur skiljer de sig från LCD-skärmarna? 😛

Mycket färgrikare bild...

Vissa påstår det, men det är nog bara synvillor och hallucinationer... 😄

Det sägs ju att lcd är bättre när det gäller mindre storlekar på skärmar 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, plasma är bra men LSD-skärm är bättre...  😆

LSD-skärm? Hur skiljer de sig från LCD-skärmarna? 😱

Mycket färgrikare bild...

Vissa påstår det, men det är nog bara synvillor och hallucinationer... 😆

Det sägs ju att lcd är bättre när det gäller mindre storlekar på skärmar 😱

För att vara seriös så kan jag meddela att det inte görs plasma skärmar i större utsträckning under 37". Allt där under är LCD.

På större skärmar är en riktigt bra LCD, enligt mig, bättre än Plasma också men det kostar mer.

Anledningen till detta är att LCD:n är snabbare och har en högre upplösning vilket gör den mer optimerad att använd asom datorskärm som numera är högst lägligt eftersom Windows Media Center blir större och större. Kör man dator på en Plasma så har man ju problemet att en lågupplöst Plasma ligger på 852*480 i upplösning vilket är i underkant för dator, men det mest irriterande är att Plasmaskärmar bränner in statisk information såsom tex startmenyn och ikonerna på skrivbordet. För den vanliga Svensson är LCD oftast även där ett bättre alternativ.

Detta beror på att LCD-skärmen inte reflekterar eventuellt ljus, som tex från solen, i skärmen vilket gör den bättre för TV tittande på dagtid i ett ljusstarkt rum.

För alla gamers så kan ju tilläggas att HD-klara LCD-skärmar ger en bättre bild från Xbox 360 och den kommande PS3:an pga sin högre upplösning samt starkare kontrast.

Finns lite till att nämna men jag orkar inte nu 😆

Redigerat av lavrell
Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Kanske inte plasma just, men väl avkok på gamla benknotor och sån't - traditionellt recept för att göra gelatin och film...

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Det är ju mycket tal om detta med plasma, inte minst i alla reklamblad man får nuförtiden. Därför kom jag att tänka på Ahlgrens bilar! Som vi alla vet så består ju godis till stor del av gammal medicin (epilepsimedicin, manitabletters beståndsdelar o.s.v.) Men Ahlgrens bilar lär ju till viss del bestå av gammal blodplasma, har jag hört. Är det bra för kroppen egentligen? Hur farligt blir det i längden? Kan man få högt blodtryck av det?

😄

:musik

LOVISA: hej

Som vi ju alla vet?? Fy.. skrämmas sådär... hur ska jag nu kunna äta mina favoritbilar i fortsättningen 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Bilar är en favorit. 40000 stycken har jag nog satt i mig...

En del öststatsgodis av mindre kända märken har ju vid flera tester visat sig innehålla medicinrester. Oftast sägs det ha berott på att tillverkningen skett i samma fabriker som de gör den verkliga medicinen i. Önskar jag hade länkar till där jag läst om det. Sedan var det brorsan som läste/hörde om detta med Bilarna. Har inte sett det själv dock...

Mikroskopiska bitar av mycket tvivelaktiga broskdelar (som visat spår av höga halter av ämnen som påvisas vid galna kosjukan) har påvistats i en populär after sport-dryck (det stod om det i Fitness), och det lär finnas i vissa godis som kan innehålla ägg.

Personligen så tycker jag det räcker med sockerfaran.

🙂

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Nej, det är allvarliga grejer.

BSE kan man få av Fitness Protein enligt tidningen Fitness.

Läkemedlen letar jag vidare på...

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Det är ju mycket tal om detta med plasma, inte minst i alla reklamblad man får nuförtiden. Därför kom jag att tänka på Ahlgrens bilar! Som vi alla vet så består ju godis till stor del av gammal medicin (epilepsimedicin, manitabletters beståndsdelar o.s.v.) Men Ahlgrens bilar lär ju till viss del bestå av gammal blodplasma, har jag hört. Är det bra för kroppen egentligen? Hur farligt blir det i längden? Kan man få högt blodtryck av det?

🤪

:musik

LOVISA: hej

Du har alldeles för mycket i huvudet? Du måste vara arbetslös och obotligt rastlös 😄

Sök vård för fan, musik 😮

Haha... vem tusan (förutom du) kan sitta o fundera på sånt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...