shiny1 Postat 26 december 2005 Postat 26 december 2005 LÅTNAMN: Trancegrund ARTIST/GRUPP: Jag GENRE: Trance LÅTLÄNGD: 2:17 KOMPOSITÖR: jag PRODUCENT: jag EV. MEDVERKANDE: jag INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 STORLEK: 2.1 mb STATUS: Skiss Hej alla glada studiofreaks... jag är rätt så ny här. Har mest tittat runt lite i de olika sektionerna här på forumet. Finns mycket intressant.. Har lyssnat på en del demolåtar som lagts upp här. Danabacken är den som gjort mest intryck på mig. grymt jobbat! Men iaf, nu tänkte jag lägga upp en egen liten skiss. Det ska väl bli nån sorts trance i slutändan. Gjorde rubbet ikväll. Skulle va gla för en kommentar 😉 gjort i flstudio btw trancegrund.mp3
mornel Postat 26 december 2005 Postat 26 december 2005 Oj, manlig sång är väldigt svårt till trance, men jag tycker att det fungerar! Det finns en hel del annat som du kan jobba på dock. Den första synthen som kommer in i låten tycker jag inte låter särskilt bra, men jag har svårt att peka på vad det är. Trummorna är lite tråkiga. Mer "rörelse" i låten behövs och jag längtar liksom efter ett mer melodibetonat ljud med mer staccato, en portion delay och en mindre gnutta reverb som kan lätta upp det hela.
Danabacken Postat 26 december 2005 Postat 26 december 2005 Ah! Skönt. Kanske skulle röja lite mer med lite högre tempo? eller kanske inte... 😉 Gillar din röst oxå! 😄 man får inte höra så värst mycket av dig, men jag hoppas man får höra lite mer av dig i den färdiga versionen. 😉 Bra grund, bra jobbat, jobba vidare! 😄
shiny1 Postat 26 december 2005 Trådstartare Postat 26 december 2005 (redigerat) Tackar så mycket för svaren! mornel: du har nog rätt. ska se om jag hittar nått annat synthljud som kan användas i början... trummor o percs måste bli mer varierade. Tack för lyssningen! Dana: vettefan om jag vågar höja tempot, e redan på 140 o brukar väl köra me längre. Lessen om jag gör dig besivken, det är inte min röst du hör.. bara lagt in två samplingar 😄 kul att du gilla iaf! Redigerat 26 december 2005 av shiny1
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.