Bajenuffe1 Postat 26 december 2005 Dela Postat 26 december 2005 Som gammal analog pulare så har jag varit klantig nog att spela in gitarr, bas och sång efter att ha stämt alla instrument efter en felaktigt stämd gitarr. Nu när jag skall lägga på Pianot så märker jag att ett "korrekt e-dur" inte stämmer överens med det jag spelat in. Kan man pitcha det inspelade stycket så att det följer ett korrekt e-dur? Hur gör man det i cubase i så fall? /Uffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 26 december 2005 Dela Postat 26 december 2005 Vore det inte bättre att pitcha pianot istället för allt annat? Är det ett vanligt piano du mickar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bajenuffe1 Postat 26 december 2005 Trådstartare Dela Postat 26 december 2005 Nej, det är ett MIDI keyboard och jag var rädd för att få det svaret för jag har funktionen på keyboarden, men jag har inte lyckats luska ut hur man programmerar keyboardens kontroller att svara mot mjukvarusyntarna... Jag tar gladeligen emot hjälp här..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ulf_A Postat 26 december 2005 Dela Postat 26 december 2005 Kör du bara mot mjukvarusynthar behöver du ju inte ställa om via MIDI Keyboardet utan kan göra det direkt i mjukvarusynthen. Vilken mjukvarusynth är det ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jakkz (oregistrerad) Postat 26 december 2005 Dela Postat 26 december 2005 är inte det enklaste att pitcha midikanalen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bajenuffe1 Postat 26 december 2005 Trådstartare Dela Postat 26 december 2005 Oj..jag kör flera olika. Hur pitchar man MIDI kanalen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.