Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej. Ska köpa 2 stycken ESI Wamirack ESP1010 och jag undrar om det går att koppla ihop dem så man får totalt 16 analoga ingångar, så som man kan göra med M-audios deltakort?

Vet någon om det fungerar eller måste jag köpa något från M-Audio istället?

/Filip

Annons
  • 2 veckor senare...
Postat

svarar på min gen fråga om någon skulle söka på samma sak.

Svaret är at tdet går att ha två ESI ESP1010 i samma dator. Man kopplar helt enkelt ihop båda korten med en digitalkabel. (sSamma prncip som M-audio).

Postat

Vad lustigt, skulle precis skriva samma fråga, med samma ljudkort,, Tänkte att det är säkert inte någon som tänker samma tanke... :-)

Digitalkabel? Jag har inte kortet framför mig, men vad är det för kabel? Kör man som om det är två separata ESI1010? Eller blir det ett "expanderat"? Hur blir det t.ex. med midi? får man 4 midi in/ut?

En annan möjlighet? Jag har ju ett ESI1010, kan man koppla ihop något annat kort, för att komma billigare undan? Annan lösning typ... mitt enda mål är att få fler analoga ingångar, minst 8.

• 1 månad senare...
Postat

Vad tycker ni annars om era ESP1010? Funderar på ett till min Mac.

Vad säger ni om ljudkvaliteten trots att alla ingångar inte är balanserade?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.