Nexustwins Postat 26 december 2005 Postat 26 december 2005 (redigerat) Hej. Har varit så dum och installerat ett gratis program från en sajt. Efter det har det börjat komma upp massa popups från olika sidor. Verkar som om programmet öppnade en port och den släpper nu igenom massor av opoups. Hur gör jag för att stoppa det? Edit: Jag har sp2 och norton antivirus 2005 Redigerat 26 december 2005 av xdjs
Nexustwins Postat 26 december 2005 Trådstartare Postat 26 december 2005 http://www.mozilla.com/firefox/ Tjata inte. Ibland behöver jag inte surfa runt det kommer ändå. 😠
mornel Postat 26 december 2005 Postat 26 december 2005 (redigerat) http://www.mozilla.com/firefox/ Tjata inte. Ibland behöver jag inte surfa runt det kommer ändå. 😱 Goddag, yxskaft? Edit: nu förstod jag vad du menade. Tänkte inte på att IE är så djupt integrerad i operativet. Redigerat 26 december 2005 av mornel
Eternal Postat 26 december 2005 Postat 26 december 2005 Fixa ett anti-spywareprogram. Ibland kan det vara svårt att rensa bort alla spår efter skit.... Då är det bara att formatera. Tips: Norton Ghost kan vara använderbart för smidig backup.
Nexustwins Postat 26 december 2005 Trådstartare Postat 26 december 2005 Fixa ett anti-spywareprogram. Ibland kan det vara svårt att rensa bort alla spår efter skit.... Då är det bara att formatera. Tips: Norton Ghost kan vara använderbart för smidig backup. Räcker det inte med norton? Har du något att rekomendera?
Nexustwins Postat 26 december 2005 Trådstartare Postat 26 december 2005 Spyware Doctor... Har nog haft det innan.. Tackar 😱
hackeman Postat 26 december 2005 Postat 26 december 2005 http://www.lavasoftusa.com/software/adaware/
D Vibe Postat 26 december 2005 Postat 26 december 2005 Ta bort Spywares: Spybot - Search and destroy Ad-aware CWShredder Tar bort "CoolWebSearch". Skydda dig mot Spywares: SpywareBlaster Gör dina browsers säkrare mot Spywares.
D Vibe Postat 26 december 2005 Postat 26 december 2005 Sen är det bättre som sagt att köra med FireFox, den har mindre säkerhetshål än Explorer, även fast det inte är hundraprocentigt där heller.
L.C Postat 26 december 2005 Postat 26 december 2005 Sen är det bättre som sagt att köra med FireFox, den har mindre säkerhetshål än Explorer, även fast det inte är hundraprocentigt där heller. Firefox är ett plank med hål här och där, IE är ett nät rent ut sagt. Kör adaware själv. Rekomenderas.
Nexustwins Postat 26 december 2005 Trådstartare Postat 26 december 2005 Sen är det bättre som sagt att köra med FireFox, den har mindre säkerhetshål än Explorer, även fast det inte är hundraprocentigt där heller. Varör tjatar alla om firefox? Tänker alldrig använda det... Bir bara massor problem när man ska visa sidor. Tack för alla tips 😄
D Vibe Postat 26 december 2005 Postat 26 december 2005 (redigerat) Sen är det bättre som sagt att köra med FireFox, den har mindre säkerhetshål än Explorer, även fast det inte är hundraprocentigt där heller. Varör tjatar alla om firefox? Tänker alldrig använda det... Bir bara massor problem när man ska visa sidor. Tack för alla tips 😉 På vilket sätt blir det problem? Redigerat 26 december 2005 av D Vibe
EkenMusiX Postat 26 december 2005 Postat 26 december 2005 åå,, jag laddade ochså hem en grej.. jag har dock spybot. men det är mest 1 helvit ruta som inte innehåller nånting som kommer upp titt som tätt, vet ni vad det beror på?
Eternal Postat 26 december 2005 Postat 26 december 2005 åå,, jag laddade ochså hem en grej.. jag har dock spybot. men det är mest 1 helvit ruta som inte innehåller nånting som kommer upp titt som tätt, vet ni vad det beror på? En trojan.... Jag har också råkat trycka "ok" eller "yes" på en ruta... Fick en massa popups och skit... Det var spyware i form av trojaner... Norton hjälpte mig att identifiera dem... Men ta bort dem kunde norton ej! 😉 Så jag fick använda speciella "removal-tools"... Gratis iofs på symantec.com
Cloudsurfer Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Spyware Doctor... Har nog haft det innan.. Tackar 😉 Spyware Doctor hjälpte mig 10 minuter innan jag tänkte förmatera hela skiten, så testa med det igen för det är kanonbra!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.