Jump to content
Annons

Popups!


Nexustwins

Recommended Posts

Hej.

Har varit så dum och installerat ett gratis program från en sajt. Efter det har det börjat komma upp massa popups från olika sidor. Verkar som om programmet öppnade en port och den släpper nu igenom massor av opoups. Hur gör jag för att stoppa det?

Edit: Jag har sp2 och norton antivirus 2005

Redigerat av xdjs
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjata inte. Ibland behöver jag inte surfa runt det kommer ändå. 😱

Goddag, yxskaft?

Edit: nu förstod jag vad du menade. Tänkte inte på att IE är så djupt integrerad i operativet.

Redigerat av mornel
Link to comment
Dela på andra sajter

Fixa ett anti-spywareprogram. Ibland kan det vara svårt att rensa bort alla spår efter skit.... Då är det bara att formatera.

Tips:

Norton Ghost kan vara använderbart för smidig backup.

Räcker det inte med norton?

Har du något att rekomendera?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen är det bättre som sagt att köra med FireFox, den har mindre säkerhetshål än Explorer, även fast det inte är hundraprocentigt där heller.

Firefox är ett plank med hål här och där, IE är ett nät rent ut sagt.

Kör adaware själv. Rekomenderas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen är det bättre som sagt att köra med FireFox, den har mindre säkerhetshål än Explorer, även fast det inte är hundraprocentigt där heller.

Varör tjatar alla om firefox? Tänker alldrig använda det... Bir bara massor problem när man ska visa sidor.

Tack för alla tips 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen är det bättre som sagt att köra med FireFox, den har mindre säkerhetshål än Explorer, även fast det inte är hundraprocentigt där heller.

Varör tjatar alla om firefox? Tänker alldrig använda det... Bir bara massor problem när man ska visa sidor.

Tack för alla tips 😉

På vilket sätt blir det problem? :rolleyes:

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

åå,, jag laddade ochså hem en grej.. jag har dock spybot. men det är mest 1 helvit ruta som inte innehåller nånting som kommer upp titt som tätt, vet ni vad det beror på?

En trojan....

Jag har också råkat trycka "ok" eller "yes" på en ruta... Fick en massa popups och skit... Det var spyware i form av trojaner... Norton hjälpte mig att identifiera dem... Men ta bort dem kunde norton ej! 😉

Så jag fick använda speciella "removal-tools"... Gratis iofs på symantec.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...