Jump to content
Annons

Billig och bra förstabil!


Eternal

Recommended Posts

Annons
Jag har haft en Saab 9000i -89

Sköna bilar att åka omkring i.

🙂

Du jag kollar på lite olika saab 9000! Fan en del är ju monster på 270hk!

Billiga dessutom!

Kanske slutkörda men men!

Jag har haft 4 stycken 9000, jädrans bra bilar, men dom har en tendens att spricka runt bakre stötdämparfästena efter 20-25-tusen mil.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft en Saab 9000i -89

Sköna bilar att åka omkring i.

🙂

Du jag kollar på lite olika saab 9000! Fan en del är ju monster på 270hk!

Billiga dessutom!

Kanske slutkörda men men!

Jag har haft 4 stycken 9000, jädrans bra bilar, men dom har en tendens att spricka runt bakre stötdämparfästena efter 20-25-tusen mil.

Aha... Vad bra att du sa! Hur är ljudet i kupén? Alltså vid höga farter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft en Saab 9000i -89

Sköna bilar att åka omkring i.

🙂

Du jag kollar på lite olika saab 9000! Fan en del är ju monster på 270hk!

Billiga dessutom!

Kanske slutkörda men men!

Jag har haft 4 stycken 9000, jädrans bra bilar, men dom har en tendens att spricka runt bakre stötdämparfästena efter 20-25-tusen mil.

Aha... Vad bra att du sa! Hur är ljudet i kupén? Alltså vid höga farter.

Den sista jag hade var tyst i 230 i varje fall, men då hade den inte gått mer än 5-6 tusen mil.

Link to comment
Dela på andra sajter

Flood control is enabled on this board, please wait 20 seconds before replying or posting a new topic

Ska du ha en bil som aldrig går att slita ut mekaniskt skall du ha en 3- eller 5-serie runt 90-94 med sexa. Slitdelar går naturligtvis som på alla andra bilar, men hittar du en bra mek så är det inte dyrare än andra bilar (japsar är nog fan värre).

Min äldsta grabb har en 520 -93 som gått 29.000 mil nu, den går som en klocka. Svågerns grabb har en 525 -89 som gått 45.000, lika klockren den. Mellangrabbens 325:a går som tåget, men har lite skavanker karossmässigt efter diverse rådjur och annat. Han har köpt en Primera nu (tokfan, men han fick den billigt) annars hade vi nog fortsatt med den (skall bara hitta någon som har överseende med utseendet).

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Ska du ha en bil så köp en bil och ingen japanare. De är inga bilar!

Svårt att råda med den budgeten. Titta på en gammal Citroën, BMW, Hindustan, Chevrolet eller Rover.

😄

Men fråga Dig först och främst: MÅSTE jag ha bil? Det kostar...

brum brum//:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

kasman (oregistrerad)

Köp en japanare

dom är bra mekaniskt (det blir inte så mycket småfel hela tiden)

jag hade köpt en nissan primera om det funnis pengar,

sålde nyss min Audi S4 var 270-280hk, men hur kul är det när det kostar 9000:- i försäkring varje år och drar över en liter per mil.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitsubishi Lancer -90 är fina bilar det, köp gärna min 85 hästars oljeläkande, numer katalysatorlösa, misständande och krockskadade 😠

För att vara allvarlig då: Lancer GTI eller Galant GTI (inte hatchbacken) är enligt mig rätt snygga. De har nånstans runt 140-150 Hk och hittar du en Galant Dynamic-4 så är dom fyrhjulsdrivna också, mycket trevligt. Priset på en hyfsat fräsch, årsmodell 90-93 ligger på runt 10000-14000

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Ska du ha en bil så köp en bil och ingen japanare. De är inga bilar!

Svårt att råda med den budgeten. Titta på en gammal Citroën, BMW, Hindustan, Chevrolet eller Rover.

😱

Men fråga Dig först och främst: MÅSTE jag ha bil? Det kostar...

brum brum//:musik

Har du en gammal Hindustan att sälja?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...