projO (oregistrerad) Postat 25 december 2005 Postat 25 december 2005 Jag har kopplat en sladd (2 rca -> 1 mini-teleplugg) från min video (som jag använder som tuner till tvn) till min mixer och vidare in i datorn. Jag körde tidigare sladden direkt in i line-in på datorn, utan mixer och då funkade det fint. Nu uppstår en konstig effekt på ljudet. Tal hörs nästan inte alls, hörs det så är det med nån konstig hypad chorus-liknande effekt, där bara de riktigt höga frekvenserna når igenom.. men resten av ljudet låter helt perfekt.. Det är bara talet som är påverkat :S Jag har inte upplevt nåt liknande på ljudet när jag talar i mick kopplad till mixern, utan det är bara ljudet från tv som låter cp.. Någon som har en aning om vad den här konstiga effekten beror på? Jag har ett Behringer Eurorack UB802, ett sött litet 4kanalers mixerbord som jag precis fått i julklapp.. ^^ mvh Johan
kempor Postat 29 december 2005 Postat 29 december 2005 Antagligen är en kabel eller ingång du använder fasvänd vilket resulterar i att det som ligger i mono till viss del släcks ut...testa någon annan kanal på mixern eller byt kablar, eller fasvänd ena signalen i din dator och se om det blir bättre...
projO (oregistrerad) Postat 31 december 2005 Postat 31 december 2005 Antagligen är en kabel eller ingång du använder fasvänd vilket resulterar i att det som ligger i mono till viss del släcks ut...testa någon annan kanal på mixern eller byt kablar, eller fasvänd ena signalen i din dator och se om det blir bättre... Jag hade inte tänkt på det självklara att kanalen i mixern var för en kanal medan sladden sände i stereo.. sannolikt är det därför. Får skaffa en annan sladd bara.. >_<
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.