KungKrille Postat 7 maj 2004 Postat 7 maj 2004 Åh, vad jag saknar min gamla Korg MS 10 som jag köpte på mitten av åttiotalet (jag ångrar ännu mer att jag inte köpte MS 20 som jag hittade i en annan affär för samma pris, men den var vid tillfället trasig). Det var någonting visst med att koppla "telefonlinorna" och vrida på fysiska rattar. Jag får inte alls samma känsla när jag använder vsti-pluggar. Inte för att jag tycker de låter illa eller att de fungerar dåligt men ändå. Ville bara säga det...
dbd Postat 8 maj 2004 Postat 8 maj 2004 Jag blev faktiskt väldigt överraskad när jag provade MS20 i Korg Legacy. Den var en imponerande plugin. Men jag förstår precis vad du menar 😄 Ett Doepfer modularsystem står överst på min personliga önskelista när jag skrapat ihop tillräckligt mycket pengar 🙂
Neko Postat 8 maj 2004 Postat 8 maj 2004 Fysiska syntar rular fortfarande. Känslan finns inte riktigt hos vsts... 😄
jonasb Postat 3 augusti 2004 Postat 3 augusti 2004 Att kunna ändra cutoff och resonance på min Korg mono/poly samtidigt som man spelar solo. Vilken känsla. 😛
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.