Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej allesammans!

Ny på forumet, och blev idag ägare till Cubase SX 3 (tomtens paket =)) !

Trevligt program, men det har tyvärr redan uppstått komplikationer för mig.

Knappen "preview" fungerar inte?!

Ex. när jag ska kolla hur en effekt låter (innan jag trycker ok alltså), spelas inte ljudet upp.

Dock alltid annars fungerar både in- och uppspelning.

Men som sagt det kan ju bli jobbigt i längden att alltid behöva trycka "ok", vid ändring av EQ och liknande och inte kunna höra ändringen direkt genom "preview", för enklare korrigering.

Hoppas ni förstår var problemet ligger.

Är väl förmodlingen bara någon inställning i programet.

Ha en forts. trevlig jul!

Mvh/ MrX

Annons
Postat

Vet inte varför det inte funkar, men jag undrar om du inte gör saker onödigt krångliga. Normalt kör man effekter via de olika kanalerna i mixern. Antingen som "insert" eller som "send", lite beroende på vad det är för effekt och/eller vad man vill göra.

Kolla in maualen, eller http://www.majken.se/cubase/ (Artiklar -> Insert & Send Effekter).

Postat

svaret på frågan är annars: slå på audition bus, som antligen står på mute, eller ingen volym alls, eller så går ut till någon annan utgång till ditt ljudkort

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.