Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Instalerade precis två skärmar på min musikdator, (för att underlätta arbetet med redigering och dylikt). Nu har jag bara ett problem... Är det någon som vet om man kan "lossa" MIXERN i cubase från projektfönstret så att man kan arbete med mixer för sig på en skärm samtidigt som man har projekt fönstret att arbeta med i den andra?

Annons
Postat

I den versionen jag använder (VST) så måste man dra ut hela Cubase-fönstret så det täcker båda skärmarna, sen kan man ha mixern på ena skärmen och arrange-fönstret på andra, eller hur man nu vill ha det.

Postat

Joo, problemet för mig blir då att eftersom min ena skärm är mindre än min andra så försvinner Knapparna uppe i hörnen. Aja, jag får väl mickla lite med det. Tack iallafall!

Postat (redigerat)

Kör du med SX.. klickar du högerknappen på musen på det valda instrumentet, mixern, effekten..m.m och väljer "Always on top"..klarrt..

/D

Redigerat av demoniqus

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.