Jump to content
Annons

So Tired


Exil

Recommended Posts

Annons

Jo jag har åsikt!

För att vara en demo så är det perfekt.. Tjejen har suverän röst.. Och visst det hörs att hon är "tired".. Vilket är bra för känslan i låten.. Hon har bra röst verkligen !!!

Musiken sen. då.. Hmm.. Tja. det är demo verkligen.. Luktar 4 operators FM syntes.. Speciellt om "el-pianot".. Men det är som det ska.. Musiken får inte stjäla utyrmet från sången om det är det som ska fram i demon..

Överlag så låter det superbra om det är menat som demo.. Men Platt sång.. Inte så "catchi" så att säga.. Inget som sticker ut varken i ord eller musik.. Ok?!

GodJul nu!

😱

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

*haha* Ok.. Men visst vill du bli bättre va? Du behöver inte ursäkta dig.. Det låter bra redan nu!

Jag råkar bara ha sysslat med musik mer eller mindre professionellt sen 1976 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

*haha* Ok.. Men visst vill du bli bättre va?

Hah så klart jag vill bli bättre, och jag ska bli bättre.( hah lite väl självgod va?) Har massa material som jag har på g. Ska fixa wawes-pluggarna och nya ljud nu inom någon vecka så det ska bli spännande att utforska det. Har dessutom predcis upgraderat till SL3 från SL1, så förhoppningsvis kommer det låta bättre snart.

God Jul på er alla!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo den där sångerskan är det än ära att få jobba med. Hon är som en Jukebox. Man ger henne en låt och så gör hon text och melodi på noll tid. Och så sjunger hon helt grymt också =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Sångerskan är lite pratig...

svårt att höra henes egentliga potential i en så här tråkig låt.

Sorry, men triphop dog när Tricky's sista album floppade...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hört så många bra och egna sångerskor på senare tid att jag kanske är lite skadad. Denna tjej verkar mycket duktig men låter ju som vilken (duktig) eurodiscosångerska som helst. Det är lite trist.

Låten kan dock bli någonting.. om ni får tummen ur och gör klart den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten kan dock bli någonting.. om ni får tummen ur och gör klart den.

Jo vi har grunden klar nu, och ska ta hjälp av en proffesionell producent efter Jul. Så snart kommer det låte sketabra. Hah lom ljudet iaf, sen om låten är bra är ju en smaksak 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

det lyder godt!

Säger ni att sångerskan har duktigheter, då håller jag med. Men använder hon sin potential hela tiden: nej.

Ska inte vilja att något ska vara perfekt, men om jag måste ge en god åsikt känner jag för att säga att hon måste också använda någon 'larynxal' energi lika mycket på versen (hörni jag talar inte om röst volym).

Om mixeringen tycker jag att man ska ge lite mer compression och mer highs på beaten.

Synthen som låter viktig måste ha något speciellt för att slippa få den "redan hört" åsikten.

Bra jobbat, men det är inte 100% färdigt =)

Redigerat av Downrisen
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för dina tips Downrisen.

Jag kan även hålla med om allt du säger. Sångerska gör refrängen grymt men versenra mycket sämre. Och det är pga av att hon var grymt förkyld denna dag, och att hon improviserar texten och melodin. Vi hade bara en låtidé som vi ville få in lite snabbt. Ska absolut jobba vidare på det. Och sen synth-ljudet som du tyckte var ltie intetsägande kan jag också förstå. Men Cubase inbyggda synhtar är inte av världsklass, och som 17-åring har man itne råd med alla svindyra ljud och pluggar. Dock ska få tillgång till massa nya pluggar och VST-instrument genom en nära vän, så snart så då ska det letas efter något mer bättre passande =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill ha sången mer "in my face". Jag vill ha mer botten i låten, just nu är den bottenlös. Cool låt som fän, bra sång. Jobba vidare så man får höra mer!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Föresten, hon som sjunger låter som Paulin som var med Fame Factory för ett par åt sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att det kan bli något det här.

Gillar klockspelet starkt men låt det hålla upp under refrängen. Kan även möjligen ligga lite lite lägre.

Basen får du gärna byta ut när du får dina nya instrument. Skulle hellre höra en mustig elbas än en syntbas här.

Skönt när elpianot kommer in....

Jodå hon sjunger bra. Kör inte för mycket med de typiska grejer man hör var och varannan ung sångerska göra i soulpopstilen nuför tiden. De har en klar tendens att låta väldigt lika och ickeorginella.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten är ganska shyrrans, glockenspielet låter mysigt, å sångerskan har en härlig hes röst...dock låter det mindre bra då hon ibland sjunger långa stycken i fel tonart (eller nästan, så pitchat e d) å lite falskt här å där

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar klockspelet starkt men låt det hålla upp under refrängen. Kan även möjligen ligga lite lite lägre.

Basen får du gärna byta ut när du får dina nya instrument. Skulle hellre höra en mustig elbas än en syntbas här.

Skönt när elpianot kommer in....

Jo jag tycker också klockspelet blev rätt bra, passade in bra. Men när du säger lägre...så menar du en oktav ned va?

Basen ska jag absolut kolla på lite när jag får mina ljud, tycker också den är lite klen, och tråkig. Ska se vad jag kan göra, ibland kan det bli grymt att dubba en elbas med synth-bas..så jag ska testa lite.

Haha tack för att du gillar mitt elpiano, kan skvallra om att den ligger kvar hela andra versen och även refräng två 🥰 Hah jag är långt ifrån någon duktig keyboardist, men man gör så gott man kan =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker sångerskans röst är mesta behållningen, hon låter lite Pauline som någon sa, fast ändå inte. Bra nerv i framförandet och stabil intonering.

Man förväntar sig en stor bakgrund som omgärdar hennes röst, en stor fet r&b-kick som ligger o pushar, knorrande bas som retar synapserna, men det finns inte riktigt där, så i mina öron faller det på den punkten.

Däremot hörs det vad du tänkt för resultat, så innan du får mitt domslut är det ( återigen enligt mina öron) en resa tillbaks till mixerbordet för att lägga på en 5 - 6 kg fett..

..sen kan det mycket väl bli riktigt bra 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Däremot hörs det vad du tänkt för resultat, så innan du får mitt domslut är det ( återigen enligt mina öron) en resa tillbaks till mixerbordet för att lägga på en 5 - 6 kg fett..

Jo jag vet precis hur jag vill ha det, men har inte tillräckligt med kunskap för att feta till det. Vill ha ett skitfett komp, men aa. Jag ska iaf se vad jag kan fixa för bättre bas. Det gör nog en hel del. Jag ska försöka utveckla det iaf 😏 För det är något som verkligen behövs som du påpekar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo den där sångerskan är det än ära att få jobba med. Hon är som en Jukebox. Man ger henne en låt och så gör hon text och melodi på noll tid. Och så sjunger hon helt grymt också =)

Om du ger henne en "låt" som hon gör text och melodi till vad bestod då "låten"

av innan du gav den till henne? På din beskrivning verkar det som att hon

gör låtarna mer än du. Att slänga ihop lite ackord i ett program gör ingen låt.

(För din information endast, jag menar det inte så hårt som det låter 😳)

Annars låter det helt ok, på plussidan får du att du verkar ha ett visst sinne för rytmik vilket jag tycker är bland det viktigaste att ha när man skriver låtar.

Jag tycker hon sjunger bättre på versen än på refrängen och ni som tycker hon sjunger falskt där kan jag upplysa om att ni är autotune-skadade 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

[Om du ger henne en "låt" som hon gör text och melodi till vad bestod då "låten"

av innan du gav den till henne? På din beskrivning verkar det som att hon

gör låtarna mer än du. Att slänga ihop lite ackord i ett program gör ingen låt.

(För din information endast, jag menar det inte så hårt som det låter 😏)

Hah jo jag kan förstår vad du menar. Men jag gör musik här hemma, och jag gör ju musiken med en melodi i huvudet, så jag vet vilka ackord jag ska ha. Sen så har jag aldrig lyckats få sprut på textbiten. Så då lät jag tjejen göra text och melodi, se om hon lyckades göra något bra av det. Och det gjorde hon. Men aa, man kan ju faktiskt säga att hon gör mer av jobbet, men såhär jobbar ju många låtskrivare, så jag är väl inte ensam heh.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...