Gilbert Postat 3 december 2007 Dela Postat 3 december 2007 En detalj om FireBox är att hörlursförstärkaren är brutalt kraftig! Orkar driva vilka lurar som helst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rocket Postat 5 december 2007 Dela Postat 5 december 2007 Har precis inhandlat ett sådant här ljudkort och jag har såklart problem.. Det knäpper. Alltid. Får knäppar enbart genom att lyssna på musik i iTunes, så det är inte ens värt att spela in något i Logic, där det är samma effekt... Har skickat iväg mail till Terratec, men jag tänkte höra om ni kanske hade några tips 😏 Kör en iMac, 2.4Ghz, 2Mb Ram Drivisarna är uppdaterade med senaste. Har precis samma problem och har hittills inte hittat någon lösning. Om någon lyckats få bukt med detta problem och kan dela med sig av lösningen vore jag oerhört tacksam. Skulle nog offra ena lillfingret för det just nu. Peace Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Implasticyde Postat 5 december 2007 Dela Postat 5 december 2007 Har precis inhandlat ett sådant här ljudkort och jag har såklart problem.. Det knäpper. Alltid. Får knäppar enbart genom att lyssna på musik i iTunes, så det är inte ens värt att spela in något i Logic, där det är samma effekt... Har skickat iväg mail till Terratec, men jag tänkte höra om ni kanske hade några tips 😏 Kör en iMac, 2.4Ghz, 2Mb Ram. Drivisarna är uppdaterade med senaste. Har precis samma problem och har hittills inte hittat någon lösning. Om någon lyckats få bukt med detta problem och kan dela med sig av lösningen vore jag oerhört tacksam. Skulle nog offra ena lillfingret för det just nu. Peace Har ni valt in ljudkortet i ljudmenyn (Systeminställningar/Ljud)? Är det den nya iMacen med aluminiumskal ni har? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rocket Postat 5 december 2007 Dela Postat 5 december 2007 förlåt, glömde nämna att jag kör PC. Har en bärbar Acer Aspire 5101AWLMi med AMD Turion 64x2. Funkade fint med det gamla kortet men körde då ett USB kort. Men nu är det helt kajkat och allt knastrar. Oerhört frustrerande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Implasticyde Postat 5 december 2007 Dela Postat 5 december 2007 förlåt, glömde nämna att jag kör PC. Har en bärbar Acer Aspire 5101AWLMi med AMD Turion 64x2. Funkade fint med det gamla kortet men körde då ett USB kort. Men nu är det helt kajkat och allt knastrar. Oerhört frustrerande. Inga problem 😏 Varit inne på tillverkarens hemsida och kollat efter senaste drivrutinerna? Kollat på tillverkarens hemsida efter liknande problem i deras forum/hjälpsektion? Finns ofta mycket matnyttigt att finna hos tillverkaren 🙂 . Är lite långsökt men jag antar att du har uppdaterat Windows med alla service pack och uppdateringar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rocket Postat 5 december 2007 Dela Postat 5 december 2007 yes det har jag, men tack iaf! aja, ska testa skaffa ny version på XP och testa om det hjälper. Annars kastar jag helt enkelt datorn från balkongen så är problemet löst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MagnusGr Postat 5 december 2007 Dela Postat 5 december 2007 Jepp, ljudkortet är invalt som in/utkälla. Är en ny iMac i aluminium ja. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 19 januari 2009 Dela Postat 19 januari 2009 Tror mer det kan ha att göra med firewireporten än ljudkortet. En annan sak - ibland måste man faktiskt avinstallera det inbyggda ljudkortet också, inte bara inaktivera det... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrpimmy Postat 7 oktober 2009 Dela Postat 7 oktober 2009 Någon som kan svara på om det går att köra direct monitoring på Terratec Phase X24 FW? alltså att få ut ljudet utan att det går genom datorn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Metal Postat 2 november 2009 Dela Postat 2 november 2009 vet någon om Terratecen fungerar till mac med powerpc G4 processor? för er som också är intresserade att köpa kan jag ju hinta om att priset på thomann är 1012 spänn i skrivande stund 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.