Jump to content
Annons

Terratec Phase X24 FW - någon som använder?

El Gatto (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
Har precis inhandlat ett sådant här ljudkort och jag har såklart problem..

Det knäpper. Alltid. Får knäppar enbart genom att lyssna på musik i iTunes, så det är inte ens värt att spela in något i Logic, där det är samma effekt...

Har skickat iväg mail till Terratec, men jag tänkte höra om ni kanske hade några tips 😏

Kör en iMac, 2.4Ghz, 2Mb Ram

Drivisarna är uppdaterade med senaste.

Har precis samma problem och har hittills inte hittat någon lösning. Om någon lyckats få bukt med detta problem och kan dela med sig av lösningen vore jag oerhört tacksam. Skulle nog offra ena lillfingret för det just nu.

Peace

Dela på andra sajter

Har precis inhandlat ett sådant här ljudkort och jag har såklart problem..

Det knäpper. Alltid. Får knäppar enbart genom att lyssna på musik i iTunes, så det är inte ens värt att spela in något i Logic, där det är samma effekt...

Har skickat iväg mail till Terratec, men jag tänkte höra om ni kanske hade några tips 😏

Kör en iMac, 2.4Ghz, 2Mb Ram. Drivisarna är uppdaterade med senaste.

Har precis samma problem och har hittills inte hittat någon lösning. Om någon lyckats få bukt med detta problem och kan dela med sig av lösningen vore jag oerhört tacksam. Skulle nog offra ena lillfingret för det just nu.

Peace

Har ni valt in ljudkortet i ljudmenyn (Systeminställningar/Ljud)?

Är det den nya iMacen med aluminiumskal ni har?

Dela på andra sajter

förlåt, glömde nämna att jag kör PC. Har en bärbar Acer Aspire 5101AWLMi med AMD Turion 64x2.

Funkade fint med det gamla kortet men körde då ett USB kort. Men nu är det helt kajkat och allt knastrar.

Oerhört frustrerande.

Dela på andra sajter

förlåt, glömde nämna att jag kör PC. Har en bärbar Acer Aspire 5101AWLMi med AMD Turion 64x2.

Funkade fint med det gamla kortet men körde då ett USB kort. Men nu är det helt kajkat och allt knastrar.

Oerhört frustrerande.

Inga problem 😏

Varit inne på tillverkarens hemsida och kollat efter senaste drivrutinerna? Kollat på tillverkarens hemsida efter liknande problem i deras forum/hjälpsektion? Finns ofta mycket matnyttigt att finna hos tillverkaren 🙂 . Är lite långsökt men jag antar att du har uppdaterat Windows med alla service pack och uppdateringar?

Dela på andra sajter

• 1 år senare...
  • 8 månader senare...
  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.