Jump to content
Annons

Cubase och otillåten nerladdning?


oakleaf (oregistrerad)

Recommended Posts

Varför snackar alla om procent? Man kan alldrig säga 40 %, Det är ju 40 % av processorn på test datorn. Den behöver ju absolut inte vara en processor på 3,0 ghz. När de har testat hur mycket cpu det drar jämförvis. så har de säkert använt en gammal 500 mhz processor ör då låter det ju mycket mer än om man använder en 3,0 ghz.

Den där procentsatsen är säkert plockad helt ur luften för att imponera på alla som tankar hem och kör warez, genom att berätta hur fantastiskt duktiga crackarna är. Sedan blir det en "sanning" bland alla som kör kopior, eftersom det står skrivet i .inf filen - och så duktiga crackers kan ju inte ljuga... 🙁 Det har också påståtts i alla tider att crackarna har fixat buggar i Cubase-versionerna - men det har aldrig funnits någon verklighetsförankring i det då heller, inte ens på Atari-tiden... 🙂

Rygge bekräftar dessutom att det inte är någon prestandaskillnad mellan original och crack - så då kvarstår egentligen inga frågor angående de där 40 procenten, eller...? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag förstår inte riktigt varför det ligger en sådan fokusering på den juridiska bedömningen ifråga. Har man bara rent mjöl i påsen så behöver man inte oroa sig för någonting. Man har då sitt eget samvete på sin sida och det är allt som betyder något eftersom ingen knappast kommer att dras inför rätta för en crackad Cubaseversion. Jag skulle absolut inte ha några problem med att ladda hem piratversioner av de program jag har köpt om jag nu trodde att jag skulle kunna vinna någonting på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...