Jump to content
Annons

Mardrömmar pga hemstudion:)


zeandreti (oregistrerad)

Recommended Posts

zeandreti (oregistrerad)

Tror fan jag måste lägga ner det här med att spela in är hemma ett tag.De senaste två nätterna(ja eller de få timmar man sovigt 🙂 iaf) så har jag drömt om det jag håller på med tex att jag letar i olika menyer icubase(och tamefan jag hittar det jag letat efter i vaket tillstånd) samma sak med gitarrerna i låtarna som jag vill ändra i drömmen o ja kommer i håg allt jag drömt,jai allafall tror jag det och de kan ju vara bra anser säkert många 😉 men grejen är den att jag börjar fan känna av det psykiskt o så 😕

drömde även att jag slängde burken i golvet vaknade av smällen(som jag hörde i drömmen) o var osäker på om det var verkligt eller inte så var tvungen att gå upp o kolla läget sammtidigt som en stor vargjävel tagigt sig in i lägenheten för att driva jävulen ur mig 😳 Jo jag vet jag sa ju det tur att det är julhelg o allt så man får annat å tänka på 😉 tror vargen o djävulen hör ihopp med att jag håller på spela in lite gammla blackmetal låtar på nytt. puh. vad tror ni? dags å lägga ner ett tag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Hej!

Ska inte livet vara så? Det trodde jag...

😕

Nej men allvarligt, detta tror jag bara betyder en sak: Du är väldigt mycket inne i ditt inspelande och ditt komponerande. Alltså har du förmodligen något stort på gång. Det är ju bara då man går in för något helhjärtat, glömmer tid och rum, som det kan bli sådär riktigt bra. Så är det ju med allt, tentamensläsning, författande, kompositioner...

Lycka till! Låt julen ge dig ett litet andrum bara.

😳

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

zeandreti (oregistrerad)

Ja det är väll så 🙁 Tack. Det får en att tänka på alla stackare som har det som jobb.Har nog alltid underskatat dem jag känner som har studio som jobb,o på allt de måste stå ut med med allt vad det innebär(ljud o sånt). och inte kan tänka på annat när dagen ändå är slut (pga osäkra musiker o allt vad dom kräver ljudmäsigt). 😛 Kanske ska ta o pröjsa lite mer än kompis pris nästa gång jag spelar in i en riktig studio så det gör det mödan värt för ljudteknikern 🙁.

Redigerat av zeandreti
Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är inget ovanligt. Vet att jag själv ofta kommer in i någon dröm där jag skriver på ett datortangentbord, men hur jag än försöker så träffar jag inte rätt tangenter 😳..

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Åh herregud, det där är nånting för Sigmund Freud att ta tag i...?

Själv drömmer jag bara normala saker som att jag springer utan brallor på stan, eller att jag just ska in på scen för finalen i Idol fast jag inte kan sjunga, jag vet inte vad texten är eller vad det är för låt heller för den delen...

Det bästa är i alla fall när man vet om att man drömmer, man kan ju då göra vad man vill liksom? Tyvärr brukar de inte vara så länge, brukar vakna precis när nåt skitroligt ska hända...

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukade drömma så förr när jag spelade nåt monotont dataspel, dock sällan om musiken och skapandet...men det händer ju att man skapar värsta hiten i drömmen sen minns man den inte och då blir man ju sur...öhhhh

Däremot kan jag inte släppa tankarna från musiken om jag gör något annat i vardagen, jag sjunger nog hela tiden i tankarna..hahahah...och sen känner jag att jag ska skynda mig att testa den idén innan jag glömmer den osv, och får jag inte tiden till att testa så blir jag inte snäll.... 😄... så det är tur att man sover för det är nog den enda tid som jag riktigt kan släppa tankarna på musiken..

Dock kan jag rekommendera att man tar sig en paus och går ut en sväng..eller gör något annat tankekrävande som tar bort uppmärksamheten från musiken en stund...då brukar det lossna och idéerna kommer lättare fram!....

God Jul!.. 🙂

Ja, då ska du väl iaf få lite lugn från Cubase...hahahah.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Igår drömde jag att låten som vi håller på med just nu lät skitbra. Verkligen tipp-topp i på alla möjliga sätt. Sen vaknade jag och kunde besviket konstatera att vi har en bit kvar 🙂

Du ska va glad som är nöjd med gitarrpåläggen irl, det är smidigast så 😄

Men får jag bara drömma samma dröm några gånger till kanske jag kommer på nyckeln till låtens mysterium. Kanske drömmen försöker förlara någonting för mig? Är det lite eq-pill på virveln som kommer lösa knuten månne? Gud vet... jag vet bara att det dröjer tills januari innan jag kommer in i studion igen. Gaaaah! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

zeandreti (oregistrerad)
Vill inte vara den som är den... 😳 .....men... 😄 ....

Du kan vara påväg att bli utbränd också. Detta behöver inte betyda att det är just din hemstudio som ...öhm...spökar.. 🙂

Det kan bero på något helt annat också. Som tex: valig jul-stress, omstälnigar i ditt sociala liv eller på jobbet/i skolan.

Ja tror nog det löste sig det där 😳 Tog en paus o nu fungerar det igen 😉 Men sen till det där sociala öh var till läkarn i dag som bekräftade att jag fått någon slags virus infektion+ att tjejen drog idag(ojoj vad man tycker synd om sig själv idag då) näh men det var nog det som låg o gnagde i bakhuvudet, hadet på känn 😲 menmen nya tag, för imorn så blir det dissection o behemoth i kollingsborg(tror det hette så) 😄 Gott nytt År på er

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...