Jump to content
Annons

Monitorer

ostkrokar (oregistrerad)

Recommended Posts

ostkrokar (oregistrerad)

Jag funderar på att inhandla ett par KRK monitorer har dock inte bestämt mig för vilken model än. Problemet är att budgetten är begsränsad till 2000 kr styck.

Är det någon som vet om KRK monitorer är något att ha och i såfall vilken model är värd att satsa på?

// John

Dela på andra sajter

Annons

Det beror väl lite på vad du själv har för preferenser och vad du planerar att syssla med för musik. Är personligen inte så förtjust i hur de låter, men det är en smaksak, framkommer inte hur mkt du har lyssnat på dem själv. Ta med skivor med musik som låter som det du vill göra plus en del eget material (båda som du väl vet hur det låter) och spela upp detta i monitorerna (kräver väl att du hittar en butik som säljer dem). Så mina tips är i grund och botten, köp inte en monitor du inte lyssnat på, och se till att du finner ljudet tillräckligt bra i dem. Detta gäller oavsett om vi snackar olika tillverkare, eller deras modeller.

Sent och jag är löjligt trött, hoppas det gav några bra svar.

Dela på andra sajter

I C O N (oregistrerad)

Tag med musik du vet hur den låter när du skall lyssna... Gärna mixar du gjort själv och kan ljudet på så att säga... Gillar du det du hör, köp!!!

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.