Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är lite sugen på en Line 6 TonePort men såg att systemkraven ser ut så här för Mac:

• G4 1.25GHz or better (G4 1.67 or better recommended)

• OS X 10.4 or better

• 512MB RAM minimum (1GB or more recommended)

• 1GB free HD space minimum (10GB or more recommended for recording)

• Drive speed 5400rpm minimum (7200rpm or faster recommended)

• CD-ROM drive

• Internet connection for online features

Och nu är det så att jag hade tänkt o införskaffa mig en 12" ibook G4 med massa extra minne och lite extra hårddisk uttrymme. Och eftersom den inte uppfyller kraven riktigt på de fetstilta punkterna undrar man ju om det kommer bli problem?

Hårddisken snurrar på 4200 tror jag, och processorn ligger väl på 1,3 nånting...

Nån som tror att det är lite tajt? Måste jag se över mitt val av dator? 😠

Annons
Postat
Det borde väl fungera kan man tycka. Vad är det annars som är så speciellt krävande med Line6 TonePort annars?

Det skulle väl vara GearBox, mjukvaran man får till. Men jag hajjar inte riktigt varför det ska vara sån himla snurr på hårddisken?

Postat

Det är bra om man ska spela in, många spår. Då blir det mycket information för hårddisken.

Jag kör iBook G4 som inspelningsdator och det är inga större problem att spela in på den interna disken. Jag har även en extern FW disk men använder oftast den interna eftersom det inte behövs mer kapacitet (för typ 20 audiospår + några plugins på varje).

Postat
Det är bra om man ska spela in, många spår. Då blir det mycket information för hårddisken.

Jag kör iBook G4 som inspelningsdator och det är inga större problem att spela in på den interna disken. Jag har även en extern FW disk men använder oftast den interna eftersom det inte behövs mer kapacitet (för typ 20 audiospår + några plugins på varje).

Ok coolers! Låter ju kolugnt! 😱

Go' jul!

Postat

Jag har en själv och det fungerar alldeles utmärkt. Har inte hunnit testa så mycket, men det fungerar iaf, det kan jag helt säkert säga.

Jag har näst senaste modellen av iBook G4 (1,33 ghz, 768mb ram, 4200rpm hårddisk)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.