Kajanen Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 Hej. Nu va de ett tag sen man va här. 🙂 Hoppar nu från techno till hårdrock som e min main subject då. En låt som inte är klar, men som man skulle få lite tips så man får det att låta bättre, inspelningsvis o vice versa. Gitarrerna låter nog som om de skulle vara mono, men konstigt nog ska det vara i stereo 😆 Trummorna e då groove agent, men förhoppningsvis 100% mänskligt i framtiden. 🙂 Tyck till, tacksamt iomed fortsatt produktion av musik blir då ännu bättre... LÅTNAMN: Back to the south 😠 ARTIST/GRUPP:EagleFury GENRE:Hårdrock LÅTLÄNGD:2:53 fn KOMPOSITÖR:Jag PRODUCENT: EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR:2005 FORMAT: mp3 STORLEK: 3,96mb STATUS:Absolut inte klar, mycket kvar... MVH Kai Back_to_the_south.mp3
sixties Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 det låter ok, tycker gitarrljudet är lite "torrt", fick lite 80-tals vibbar. kanske aningen reverb på gitarren? är nybörjare när det gäller mixning men du kan ju testa om det blir bättre. kanske något som gör ljudet fetare, tyngre. eller kanske det ordnar sig när du lägger på basen.
Altzi Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 låter lovande, en elbas och lite dubbade guror så 😠
DåligtGehör Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 (redigerat) Är inte så förtjust i de här röstsamplingarna. Skulle hellre vilja ha lite mer mässande än bara Aaaaahhhhhh. Fast det kräver väl tillgång till någon kör troligtvis. Snygg liten finess med splash efter introt. Överanvänd dem inte bara. Sen tycker jag att det är lite för stort avstånd mellan de drivande instrumenten (git, trummor) och de långsamma svepande. Skulle vilja att de arbetar ihop mer. Nu känns det en aning som om det är två olika låtar som spelas på samma gång. Tror att "syntsounden" skall vara lite mer energiska i både spelet och soundet när de övriga krämar på. Visst kan gitarr ljudet bli lite bättre fast jag har inga råd att ge. Men tänk och lyssna mer en än gång innan du går igång på dubba och panorera gitarrer tillhöger och vänster och upp och ner. Tycker det lätt låter kompakt matta om det, lika spännade och lufttomt som musik med massa stackade syntljud. Jag är dock i minoritet i detta tyckande - fast jag för min kamp. Tvivlar på att du kan hitta en trummis med sådan kick det virvlar ju utav helvete ibland. Groove gubben är tydligen snabb som fan. Redigerat 21 december 2005 av DåligtGehör
Kajanen Postat 22 december 2005 Trådstartare Postat 22 december 2005 Tackar för kritiken. Som de e nu så e de något av en skiss, allt e inte så tight som de ska vara 😄 Körerna e dåliga, de vet jag, e de enda bra jag hittade på min synt, som nu inte e världens dyraste 😄 Nån som vet nåt körsampling man kan använda som e bra? Trummisen kan nog vara svår att hitta, men de här e väl nån typ av en extrem variant på vad som man skulle kunna spela. MVH Kai
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.