Jump to content
Annons

Hjälp med musikdator

Recommended Posts

i_smurawa (oregistrerad)
Postat

Behöver hjälp med att bygga ihop en dator för 6000-7000 kr (utan ljudkort och skärm, bara lådan helt enkelt). Vore bra med en låda eller chassi som inte tar upp så mycket plats (studentlägenhet, suck..).

Jag byter till pc från mac så jag är inte så haj på att plocka ihop datorer.

Kommer huvudsakligen sitta i reason och cubase sx.

Har hört att det är Intel CPU och datorer med Intel chipset funkar bra. Datorbutiken.com och komplett.se verkar fungera bra, men jag vågar inte plocka ihop alla delar själv.

Tips någon?

/I

Annons
Postat

aid.se e skitbra... bra kundsupport me... maila o hör med dem!

jag köpte en liten svart burk därifrån som e skitbra! m@trix tror ja den hette...

sen tycker ja du ska maila o höra vad de tror är bäst... men en snabb intel-processor med typ 1-2gb @ 400 ddr ram skulle nog smöra på bra 😛

Postat

En P4 hyperthreading med intel-chipset på ett Asus-kort. komplett.se är mitt tips som vanligt, billigt, bra service, och de bygger ihop datorn åt dig gratis.

Postat
En P4 hyperthreading med intel-chipset på ett Asus-kort. komplett.se är mitt tips som vanligt, billigt, bra service, och de bygger ihop datorn åt dig gratis.

HyperThreading... hmm... jag får bättre latency osv om jag avaktiverar det... måste man ha SP1 eller nåt?

Postat (redigerat)

Vetefan, SP1 + SX2.02 funkar jättebra med HT.

Redigerat av dbd
Postat
Vetefan, SP1 + SX2.02 funkar jättebra med HT.

hmm.. får väl orka testa med SP1 då... har hört att de drar rätt mycke ram o cpu..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.