Jump to content
Annons

Bra eller dåligt?  

3 röster

1. 1. Bra eller dåligt?

• Skitbra!
      0
    • Bra produktion och bra låt
      0
    • Bra låt men sämre låt
      1
    • Bra produktion men sämre låt
      0
    • Dålig låt och dålig produktion
      0
    • Skitdåligt!
      0

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: Our house (arbetsnamn)

ARTIST/GRUPP: Emil Östman

GENRE: Skrammel med glöd

LÅTLÄNGD: 4.37

KOMPOSITÖR: Emil Östman

PRODUCENT: Emil Östman

EV. MEDVERKANDE: Morgan Berglund

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 6.4 MB

STATUS: Nästan färdig demo

Här kommer mitt senaste alster. Rosa eller risa, så länge ni ger konstruktiv kritik så blir jag jätteglad. Inspelat hemma hos mig med en Powermac G5 genom en presonus Firebox in till Logic Express 7.1.

Our_house_ep_premaster1_.mp3

Redigerat av Phobos
Annons
Postat

Jodå för fan. Det låter coolt faktiskt. Gitarrerna låter lite ostämmda, men det fungerar ändå. Jag skulle inte köpa skivan det låter lite för .. ofärdigt rent produktionsmässigt. Men idéerna finns där. Skulle nog jobba lite mer med den musikaliska idén. Vad är det ni vill så att säga just nu känns det som ett krig mellan två olika ideér (svammel, men ni fattar kanske vad jag är ute efter)... men coolt är det. 😆

Postat
Jodå för fan. Det låter coolt faktiskt. Gitarrerna låter lite ostämmda, men det fungerar ändå. Jag skulle inte köpa skivan det låter lite för .. ofärdigt rent produktionsmässigt. Men idéerna finns där. Skulle nog jobba lite mer med den musikaliska idén. Vad är det ni vill så att säga just nu känns det som ett krig mellan två olika ideér (svammel, men ni fattar kanske vad jag är ute efter)... men coolt är det. 🙂

Tackar så mycket för kommentaren 🙂 . Vad gäller det ostämda gitarrerna och ofärdiga produktionen så var det med flit, ville att den skulle kännas rå och spontan med lite livekänsla. Fattar inte riktigt vad du menar med två idéer 😳 men sjysst att du alltid tar dig tid iaf.

Postat

Skitsnyggt intro! Riktigt bra trumljud (och spel!) hela låten. Jag tycker att intensiteten i introt försvinner för snabbt, det är ju upplagt för rå-röjj fram tills det lugna vid versen börjar!! Ös på som fan! Jag hade nog höjt sången i första versen en aning.

Annars är det bra drag och snyggt spel!

Postat
Skitsnyggt intro! Riktigt bra trumljud (och spel!) hela låten. Jag tycker att intensiteten i introt försvinner för snabbt, det är ju upplagt för rå-röjj fram tills det lugna vid versen börjar!! Ös på som fan! Jag hade nog höjt sången i första versen en aning.

Annars är det bra drag och snyggt spel!

Tackar! Trummorna är programerade i Logic och samplingarna är NSKit free som är gratis. Sen har jag ju pillat lite med dom och så.

Och vad det gäller intensiteten i början så har du kanske rätt, ska titta på det.

Postat

Tycker det är en bra och medryckande låt. 😄

Den lugnar av vid 3.40 för att sedan ta mer fart mot ett crescendo på slutet vilket jag tycker är snyggt. Hade kanske blivit ännu mer dynamik i det hela om man tog bort allt utom trummor bas och sång vid det lugna för att sedan snabbt bygga på igen. Sedan tror jag att man kan uppnå samma livliga slut utan att dista ljudet på slutet...

Jobba lite mera på texten va 😄

Kanon, tack för ordet 🙂

Postat

jag tyckte det var svårdefinerat intro. lite svårt att fatta vad som händer och sången kommer in lite för sent enligt mitt tycke..

det är en bra låt! men själva grundljuden tycker jag itne är så heta. kunde gärna dämpat sången vid inspelningen så att du fick ett ännu torrare och sedan panga på med reverb!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.