suprapappa Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 Hej! Undrar om det finns ngn pitch plug som fungerar med ett liknande grafiskt gränssnitt som Melodyne men som lägger sig som en editor i Cubase så att man direkt kan påverka ljudfilen (permanent alltså) Jag vet att jag kan påverka tonhöjd i Cubase egna audioeditor och "printa" en ny ljudfil men det är knappast så överskådligt som i tex. Melodyne tack och God Jul!
DrHans Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 Var det inte Waves som nyligen släppte en melodyne Kopia? Kolla det
Fredster Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 Hej! Undrar om det finns ngn pitch plug som fungerar med ett liknande grafiskt gränssnitt som Melodyne men som lägger sig som en editor i Cubase så att man direkt kan påverka ljudfilen (permanent alltså) Jag vet att jag kan påverka tonhöjd i Cubase egna audioeditor och "printa" en ny ljudfil men det är knappast så överskådligt som i tex. Melodyne tack och God Jul! Du kan ju använda Melodyne i Cubase om du använder bryggan, så att det är syncat mellan programmen. Det är väl ännu bättre?
Mats Stålbröst Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 Melodyne stöder ju annars Rewire-protokollet. Starta först Cubase och sedan Melodyne, så blir det mer lättjobbat. Kolla in: http://www.celemony.com/cms/?id=142&L=0 /Mats
Humor Postat 23 december 2005 Postat 23 december 2005 Chippar in lit ehär... Hur ändrar man tonhöjden på en specifik ton i cubase utan pluggar?
brojd Postat 23 december 2005 Postat 23 december 2005 Chippar in lit ehär... Hur ändrar man tonhöjden på en specifik ton i cubase utan pluggar? Man spelar / sjunger om. Har för mig att det inte medföljer några sådana funktioner/pluggar i SX. Om vi inte pratar MIDI förstås. 😏
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.