Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Undrar om det finns ngn pitch plug som fungerar med ett liknande grafiskt gränssnitt som Melodyne men som lägger sig som en editor i Cubase så att man direkt kan påverka ljudfilen (permanent alltså)

Jag vet att jag kan påverka tonhöjd i Cubase egna audioeditor och "printa" en ny ljudfil men det är knappast så överskådligt som i tex. Melodyne

tack och God Jul!

Annons
Postat
Hej!

Undrar om det finns ngn pitch plug som fungerar med ett liknande grafiskt gränssnitt som Melodyne men som lägger sig som en editor i Cubase så att man direkt kan påverka ljudfilen (permanent alltså)

Jag vet att jag kan påverka tonhöjd i Cubase egna audioeditor och "printa" en ny ljudfil men det är knappast så överskådligt som i tex. Melodyne

tack och God Jul!

Du kan ju använda Melodyne i Cubase om du använder bryggan, så att det är syncat mellan programmen. Det är väl ännu bättre?

Postat
Chippar in lit ehär... Hur ändrar man tonhöjden på en specifik ton i cubase utan pluggar?

Man spelar / sjunger om.

Har för mig att det inte medföljer några sådana funktioner/pluggar i SX.

Om vi inte pratar MIDI förstås. 😏

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.