wonderboy Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 Peter Wichers, den huvudsakliga låtskrivaren, gitarristen och drivande kraften bakom Soilwork, lämnar gruppen. På www.soilwork.org kan man läsa lite om anledningarna bakom beslutet. Peter Wichers är en utomordentlig metalkompositör som brutit ny mark både vad gäller komposition, arrangering och produktion av riktigt tung men samtidigt melodiös metallmusik. Jag blir bedrövad. Soilwork är det bästa svenska metal-bandet någonsin men har fått verka i skuggan av andra, mindre begåvade akter. I början av detta år släppte Soilwork "Stabbing The Drama" som jag är övertygad om kommer att påverka hur metal skall låta framöver. Jag är också övertygad om att denna skiva kommer att omnämnas som en bortglömd klassiker och ett mästerverk om fem - tio års tid. Wichers skriver att han skall jobba vidare med musik och produktion men att turnerandet har tagit knäcken på honom. Lycka till! Jag kommer att lyssna. På nämnda skiva spelar en trummis som knäcker allt, Dirk Verbeuren. Han meddelar på hemsidan att han nu är fullfjädrad medlem. Kul men det överskuggas av Wichers besked. Du som vill höra ett nytt, lite avigt till en början, metalsound med högklassigt lir och fantastiska låtar, köp "Stabbing The Drama". För övrigt tycker jag att Studio bör göra en intervju med producenten av denna skiva. Man sätter inte ett sånt sound utan att först ha en filosofi och viljan att skapa något nytt. Detta i en genre som ibland kan upplevas som att alla är ute efter samma sound.
Björn Olsberg Postat 22 december 2005 Postat 22 december 2005 För övrigt tycker jag att Studio bör göra en intervju med producenten av denna skiva. Man sätter inte ett sånt sound utan att först ha en filosofi och viljan att skapa något nytt. Detta i en genre som ibland kan upplevas som att alla är ute efter samma sound. Tack för tips!
slaptap Postat 23 september 2006 Postat 23 september 2006 (redigerat) För övrigt tycker jag att Studio bör göra en intervju med producenten av denna skiva. Man sätter inte ett sånt sound utan att först ha en filosofi och viljan att skapa något nytt. Detta i en genre som ibland kan upplevas som att alla är ute efter samma sound. Badabump!!! 🙂 Redigerat 23 september 2006 av slaptap
Vallhagen Postat 24 september 2006 Postat 24 september 2006 Soilwork är det bästa svenska metal-bandet någonsin ... ...med all respekt osv: Är det stor skillnad på de här gubbarna live och på skiva? Jag har INTE hört nån platta, och tar gärna till mig tipset, men jag såg dom på Metaltown för ett par månader sen, och det var rätt blekt. Jag gick o köpte korv efter två låtar. Fast bassisten såg glad ut. *** Frågan kvarstår: Är de fan så mycket mer intressanta på skiva än live?
Hellpig Postat 24 september 2006 Postat 24 september 2006 Det kanske lät klent pga att Peter Wichers har lämnat gruppen? Bara en tanke men efter lovsången ovan måste jag nog spana in någon skiva med dem!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.