Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej nu vet jag inte hur korrekt det är att starta en ny tråd om detta.. finns säkert fler men tycker det känns bäst om jag kan förklara situationen från början av tråden!

jag har en pytte liten hemstudio i en "skrubb" i min lägenhet..

rummet är kanske 1 - 1,2 m på bredden och ca 2 m djupt.. 2,6 m till tak.

väggar och tak är betong.

jag ska bara ha det till att spela in genom pedaler osv och ena hörnet är ett litet sång hörn! har just nu dämpat väggarna hela vägen upp med dämp mattorna som finns att köpa på jam..

bakom monitorerna har jag "rundat" av hörnen med dämpmattorna.

tänkte höra vad som är bäst rent akutstiskt och för grannarna 😱

borde jag ha hela väggarna täckta eller?!

borde jag täcka täcka taket med??

några råd hur jag kan få det så bra som möjligt?!

Annons
Postat

För grannarna är det bäst om Du bygger ett rum i rummet. Golv som står på gummibussningar, väggar bestående av gips - 10 cm isolering - 10 cm luftficka - 10 cm isolering - gipsvägg igen. Dock får jag för mig att detta blir dyrt och att Du inte får så mycket rum kvar då.

De andra metoder jag känner till för att dämpa för grannarna är samtidigt av den arten att ALL akustik är bortblåst och rummet kommer att låta helt dött.

Sen kan man ju få till en hyfsat juste akustik OCH isolering mot grannarna. Detta kräver dock viss expertishjälp och silber!

Postat

ok men om vi ser nu till vad som det finns möjlighet till..

vad skulle vara bäst för att jag ska kunna mastra och mixa maximalt i det lilla rummet.. " strunta i grannarna " 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.