EkenMusiX Postat 20 december 2005 Postat 20 december 2005 (redigerat) tjena! jag har jobbat med den här låten ganska länge nu, och jag är väl ganska nöjd själv ochså.. men jag måste bara fråga en sak: Hur får man distade elgitarrer "maffiga" t.ex som Djonas alster. Alltså, jag har provat med eq,compressor, Averb och liknande effekter, men jag tycks inte hitta rätt 😄 själva låten är ja,, möjligen metal aktig tror jag 😆 tycker den llåter bättre n mina gamla alster iaf 😕 förresten, jag heter Erik och är 14 år ( glömt att presentera mig förut 😳 ) LÅTNAMN: inget.. ( försöker lära mig mer) ARTIST/GRUPP: Jag GENRE: metal, tror jag LÅTLÄNGD: 4.06 KOMPOSITÖR: Jag PRODUCENT: Jag EV. MEDVERKANDE: bara Jag INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 STORLEK: 3849 STATUS:skiss, ( lär mig) Tipsa som bara 17 😆 nr.3_klar.wav.mp3 Redigerat 20 december 2005 av mars_volta
Pico Postat 20 december 2005 Postat 20 december 2005 (redigerat) Du kan dubba gitarrerna och få det lite fetare... Kolla här, i tråden skriver djonas hur en typisk setup kan se ut för honom Redigerat 20 december 2005 av Pico
EkenMusiX Postat 20 december 2005 Trådstartare Postat 20 december 2005 (redigerat) Du kan dubba gitarrerna och få det lite fetare... Kolla här, i tråden skriver djonas hur en typisk setup kan se ut för honom okej 😉 Redigerat 20 december 2005 av mars_volta
EkenMusiX Postat 20 december 2005 Trådstartare Postat 20 december 2005 Du kan dubba gitarrerna och få det lite fetare... Kolla här, i tråden skriver djonas hur en typisk setup kan se ut för honom okej 😉 ja,, jag har faktiskt haft 2 gitarrer panorerade åt 100 % v , respektive 100 % h , jag vet inte än om min dator har kapacitet att få upp dem till 7! 😠 får fixa det på nya datorn sen. tack för tipset
Richie76 Postat 20 december 2005 Postat 20 december 2005 Gillar trumloopen. Inte gitarrljudet alls.. förstör faktiskt tyvärr. Sök eller fråga i inspelningstråden hur man ska göra för att få bra gitarrljud, det kan nog nån där.. Tycker även som om virveln som hörs där vid 2:37-2:38 låter ganska midi, annars reagerar jag inte på den. 😠 Kanske gitarrerna skulle spela olika grejer oftare. Helt okej grund som du kan fixa till nåt riktigt bra! 😠 Sång? Rock on 😉
Danabacken Postat 20 december 2005 Postat 20 december 2005 förresten, jag heter Erik och är 14 år ( glömt att presentera mig förut 😠 ) 😉 schhh... spara det till medlemspresentationen senare. Låten dåra. Tycker kanske oxå att dehär låter bättre än dina tidigare alster. och, ja.. låt djonas lira elgitarr till dehär, så kan de bli riktigt bra, tror jag. Du blir oxå bara bättre, och bättre, så kämpa på Erik! 😠 Ja håller en tumme för dig! Bra jobbat, grabben! \Dana
EkenMusiX Postat 20 december 2005 Trådstartare Postat 20 december 2005 Gillar trumloopen. Inte gitarrljudet alls.. förstör faktiskt tyvärr. Sök eller fråga i inspelningstråden hur man ska göra för att få bra gitarrljud, det kan nog nån där.. Tycker även som om virveln som hörs där vid 2:37-2:38 låter ganska midi, annars reagerar jag inte på den. 😠 Kanske gitarrerna skulle spela olika grejer oftare. Helt okej grund som du kan fixa till nåt riktigt bra! 😆 Sång? Rock on 😉 haha jo,, själv anser jag att jag inte kan sjunga speciellt bra, funderade på att dra in min kära syster i det här 😠 vad tror ni, hon är professionell sångare!
EkenMusiX Postat 20 december 2005 Trådstartare Postat 20 december 2005 förresten, jag heter Erik och är 14 år ( glömt att presentera mig förut 😠 ) 😉 schhh... spara det till medlemspresentationen senare. Låten dåra. Tycker kanske oxå att dehär låter bättre än dina tidigare alster. och, ja.. låt djonas lira elgitarr till dehär, så kan de bli riktigt bra, tror jag. Du blir oxå bara bättre, och bättre, så kämpa på Erik! 😆 Ja håller en tumme för dig! Bra jobbat, grabben! \Dana hehe, okej.. 😆 lär väl ta ett ordentligt snack med Djonas om elgitarrer förstår jag 😠
flash Postat 20 december 2005 Postat 20 december 2005 Tjena. Övning ger fördighet sägs det. Titta på mej bara har lirat gura i 20 år men är ny i cubase....det låter illa i början men det blir bättre och bättre till slut. Låtsnutten du har lagt ut låter inte så illa med tanke på allt. man får sitta och skruva en hel del :-) MVH FlasH keep it going
EkenMusiX Postat 20 december 2005 Trådstartare Postat 20 december 2005 Tjena. Övning ger fördighet sägs det. Titta på mej bara har lirat gura i 20 år men är ny i cubase....det låter illa i början men det blir bättre och bättre till slut.Låtsnutten du har lagt ut låter inte så illa med tanke på allt. man får sitta och skruva en hel del :-) MVH FlasH keep it going okie 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.