Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

tjena! jag har jobbat med den här låten ganska länge nu, och jag är väl ganska nöjd själv ochså.. men jag måste bara fråga en sak: Hur får man distade elgitarrer "maffiga" t.ex som Djonas alster. Alltså, jag har provat med eq,compressor, Averb och liknande effekter, men jag tycks inte hitta rätt 😄

själva låten är ja,, möjligen metal aktig tror jag 😆

tycker den llåter bättre n mina gamla alster iaf 😕

förresten, jag heter Erik och är 14 år ( glömt att presentera mig förut 😳 )

LÅTNAMN: inget.. ( försöker lära mig mer)

ARTIST/GRUPP: Jag

GENRE: metal, tror jag

LÅTLÄNGD: 4.06

KOMPOSITÖR: Jag

PRODUCENT: Jag

EV. MEDVERKANDE: bara Jag

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 3849

STATUS:skiss, ( lär mig)

Tipsa som bara 17 😆

nr.3_klar.wav.mp3

Redigerat av mars_volta
Annons
Postat

Gillar trumloopen. Inte gitarrljudet alls.. förstör faktiskt tyvärr. Sök eller fråga i inspelningstråden hur man ska göra för att få bra gitarrljud, det kan nog nån där.. Tycker även som om virveln som hörs där vid 2:37-2:38 låter ganska midi, annars reagerar jag inte på den. 😠 Kanske gitarrerna skulle spela olika grejer oftare. Helt okej grund som du kan fixa till nåt riktigt bra! 😠 Sång?

Rock on 😉

Postat
förresten, jag heter Erik och är 14 år ( glömt att presentera mig förut 😠 )

😉 schhh... spara det till medlemspresentationen senare.

Låten dåra. Tycker kanske oxå att dehär låter bättre än dina tidigare alster. och, ja.. låt djonas lira elgitarr till dehär, så kan de bli riktigt bra, tror jag.

Du blir oxå bara bättre, och bättre, så kämpa på Erik! 😠 Ja håller en tumme för dig!

Bra jobbat, grabben!

\Dana

Postat
Gillar trumloopen. Inte gitarrljudet alls.. förstör faktiskt tyvärr. Sök eller fråga i inspelningstråden hur man ska göra för att få bra gitarrljud, det kan nog nån där.. Tycker även som om virveln som hörs där vid 2:37-2:38 låter ganska midi, annars reagerar jag inte på den. 😠 Kanske gitarrerna skulle spela olika grejer oftare. Helt okej grund som du kan fixa till nåt riktigt bra! 😆 Sång?

Rock on 😉

haha jo,, själv anser jag att jag inte kan sjunga speciellt bra, funderade på att dra in min kära syster i det här 😠 vad tror ni, hon är professionell sångare!

Postat
förresten, jag heter Erik och är 14 år ( glömt att presentera mig förut 😠 )

😉 schhh... spara det till medlemspresentationen senare.

Låten dåra. Tycker kanske oxå att dehär låter bättre än dina tidigare alster. och, ja.. låt djonas lira elgitarr till dehär, så kan de bli riktigt bra, tror jag.

Du blir oxå bara bättre, och bättre, så kämpa på Erik! 😆 Ja håller en tumme för dig!

Bra jobbat, grabben!

\Dana

hehe, okej.. 😆 lär väl ta ett ordentligt snack med Djonas om elgitarrer förstår jag 😠

Postat

Tjena. Övning ger fördighet sägs det. Titta på mej bara har lirat gura i 20 år men är ny i cubase....det låter illa i början men det blir bättre och bättre till slut.

Låtsnutten du har lagt ut låter inte så illa med tanke på allt. man får sitta och skruva en hel del :-)

MVH FlasH

keep it going

Postat
Tjena. Övning ger fördighet sägs det. Titta på mej bara har lirat gura i 20 år men är ny i cubase....det låter illa i början men det blir bättre och bättre till slut.

Låtsnutten du har lagt ut låter inte så illa med tanke på allt. man får sitta och skruva en hel del :-)

MVH FlasH

keep it going

okie 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.