flintan Postat 19 december 2005 Postat 19 december 2005 (redigerat) 😉 Redigerat 21 april 2009 av flintan
flintan Postat 20 december 2005 Trådstartare Postat 20 december 2005 (redigerat) Oj märker att jag sjunger lite sluddrigt, eller så är det den kassa micken som gör att det inte går fram riktigt. Jag hör ju själv vad jag sjunger men det är kanske svårt annars. Redigerat 21 april 2009 av flintan
mab (oregistrerad) Postat 20 december 2005 Postat 20 december 2005 Kunglig låt. Bra text. Jag tycker inte att det gör så mycket att låten är "skitig", tycker snarare att "skitigheten" ger identitet. Vidare gillar jag svängigheten i låten som fäen. Nå, för att bli lite konstruktiv: * Ljudet. Av naturliga skäl är ljudet lite bottenlöst emellanåt. Det kanske går att åtgärda genom att dubbla sången? Jag vet inte. * Engelska. Emellanåt är det svengelskt uttal. Jag tycker inte att det gör låten sämre, men jag tänkte nämna att jag identifierade det iaf. Små detaljer men ... i stort verkar det vara stora grejjer som passerar ett 1mm hål 🙂
flintan Postat 20 december 2005 Trådstartare Postat 20 december 2005 Tackar! Ok, jag ska inte skylla på micken men lägger antagligen ny sång med en riktig mick sen.
danieel Postat 20 december 2005 Postat 20 december 2005 Tja. Jag vet inte om jag kan ge så mycket konstruktiv kritik, men jag ville bara säga att jag tycker att det låter riktigt mysigt. Som att gosa ner sig i en mjuk fotölj och lyssna på John Lennon. Aj lajk!
Rockypop Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 Tycker du ska tona ner "telefonljudet" på sången, för att få ett renare ljud - tror låten skulle vinna på det...Annars perfa 😆 Rockypop
djonas Postat 10 januari 2006 Postat 10 januari 2006 (redigerat) Nice låt. 🙁 Skaffa riktig inspelningsutrustning, det kan bli riktigt bra...får lite Beatles-feeling. 🙁 Mvh / djonas Redigerat 10 januari 2006 av djonas
flintan Postat 12 januari 2006 Trådstartare Postat 12 januari 2006 Tack för att ni tagit er tid att lyssna. Micken i datorskärmen uppmuntrar gärna till lite telefonigt sound. Men i veckan inköptes ett st. Digi002R, ett st. Mac OS 10.4 Tiger för att kunna köra ProTools LE 7. Så nu finns inga ursäkter. Kommer en ny version inom några dagar förhoppningsvis.
Jarnis Postat 12 januari 2006 Postat 12 januari 2006 Det här gillar jag verkligen. Elpianoslingan som kommer ibland är sjukt mysig. Jag tycker inte att det här vinner på en mer hifi produktion. Möjligtvis kunde sången vara lite mindre telefon. Sköna Lennon-vibbar i harmonierna. Slutet är gött också.
flintan Postat 12 januari 2006 Trådstartare Postat 12 januari 2006 Tackar. Jag tänkte försöka behålla en del av det trasiga lofi ljudet men samtidigt städa upp lite. Försökte lägga nya trummor igår och det blev rätt ok men jag får inte till rätt sound. Plus att det är så j**la svårt att lägga trummor till en färdig bakgrund, speciellt som man är gitarrist egentligen. 😱
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.