iHz Postat 19 december 2005 Postat 19 december 2005 Från P3 Dans hemsida: "Sedan januari 1995 har programledaren Calle Dernulf spridit dansmusik i olika skepnader. Han har tagit på sig det omöjliga uppdraget att ge dig en inblick i det som kallas klubb och /eller dansmusik. Genom åren har Calle intervjuat artister, dj’s och producenter som alla har varit med och påverkat scenen. Från Juan Atkins, Andreas Tilliander och Adam Beyer till Larry Heard, Swell Session och Photek. Den svenska klubbscenen har han genom programmet följt på närmare håll än någon annan." Nu har det populära programmet fyllt decennium och det är dags att avrunda. Dernulf (med vänner) kommer att sända tre gånger till innan det är slut. Nästa gång vi får höra av Dernulf är på självaste julafton, och om jag uppfattade det rätt, ska han spela med Axwell! Det tänker i alla fall inte jag missa. De två sista sändningarna kommer ske i januari, då det spelas gamla godingar som alla sveriges danstokiga har tipsat om genom mejl (p3dans@sr.se). Men vad tur att P3 Klubb fortfarande håller igång på onsdagar mellan 22.05-00.00!
Lindeberg Postat 20 december 2005 Postat 20 december 2005 Tror nog att det är P3 Klubb på lördagarna som försvinner. 🙂
Coffeemidget Postat 20 december 2005 Postat 20 december 2005 *hnnngh*.... nähe? får köpa linser av lök då...
Pazo Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 Av att dömma så är de nog klubb som slutar ja... Iaf om det INTE är programmet på onsdagar som slutar. Men synd iaf. De var iaf en av de få gångerna man kunde lyssna på radio... 🙂
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 Hehe, ja visst är det tvärtom mot vad han skrivit i inlägget. Vart har du fått denna information ifrån?
iHz Postat 23 december 2005 Trådstartare Postat 23 december 2005 Nä, dom sa det förrförra lördagen. Jag beklagar misstaget. P3Klubb ska det vara.
vertigo Postat 23 december 2005 Postat 23 december 2005 riktigt glada nyheter måste jag säga, det är ofattbart att dom har kunnat komma undan med samma programledare i både dans & klubb såhär länge. hoppas det blir något vettigt program om elektronisk musik nu som ersätter p3 klubb bara. finns ju tyvär inget sånt i sverige just nu.
pXp Postat 28 december 2005 Postat 28 december 2005 Skönt. Calle kallade mig för semi-professionell en gång 😱 //peAk
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.