Jump to content
Annons

Shadows


emser

Recommended Posts

Vet inte om jag orkar göra om denna, tänkte bara att det vore kul om någon annan lyssnade på den och kanske kände något.

Kom gärna med kritik dock, även om jag kanske inte gör något åt det på denna så kanske jag lär mig något till nästa låt.

tack för att ni lyssnar.

/emser

LÅTNAMN:Shadows

ARTIST/GRUPP:emser

GENRE:?

LÅTLÄNGD:4.02

KOMPOSITÖR:emser

PRODUCENT:emser

EV. MEDVERKANDE:emser

INSPELNINGSÅR:2003

FORMAT:mp3

STORLEK:5,5 mb

Shadows_post5.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lite splittrat. Skön låt och sång, men produktionen spretar. 😄

Mjuka pads och mörk pianobas är bra. Trummorna ligger väldigt torra, t.ex. den vassa agogon långt fram till vänster och tamburin. Resten av arret har mycket rumskänsla och de torra trummorna är starka och har lätt att ta över. Det skär sig lite, rumskänsla vs "in your face".

Om du bytte alla trummor till lite soul-shuffle kunde det här bli en Stephen Simmonds-låt. 🙂

Lägg på plockande ak.gitarr och lite fylligare elpianopads. Det skulle säkert göra tjockare ljudbild också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite splittrat. Skön låt och sång, men produktionen spretar. 😮

Mjuka pads och mörk pianobas är bra. Trummorna ligger väldigt torra, t.ex. den vassa agogon långt fram till vänster och tamburin. Resten av arret har mycket rumskänsla och de torra trummorna är starka och har lätt att ta över. Det skär sig lite, rumskänsla vs "in your face".

Om du bytte alla trummor till lite soul-shuffle kunde det här bli en Stephen Simmonds-låt. 😄

Lägg på plockande ak.gitarr och lite fylligare elpianopads. Det skulle säkert göra tjockare ljudbild också.

Tack, tänkte att kontrasten mellan torrt & blött skulle vara skön, kanske det lät bättre i mitt huvud. 😏

/Emser

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)

Som vanligt väldigt bra.

Låten är lite väl mörk harmonimässigt, för min smak.

Produktionsmässigt tycker jag det funkar. Personligen störs inte jag av de detaljer Linus framförde.

Jag formligen älskar slutet, partiet från 3:38 och framåt.

Föreställer mig genast en modern R'n'b-produktion med detta slut som utgångspunkt.

Jaja, mina tankar denna måndag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite svårt att få tag i kärnan...halvmörk komposition...men jag antar att den är gjord i en tid då många känslor var i farten....prodden som vanligt...bra...men som sagt jag får inte tag i låten 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy• Tack, ja en riktig måndagslåt.

karl• Jag tror att det du hör är vad jag kände.

Cliff• Tackar, jag pm:ade dig precis.

strutsy• Alltid kul att spränga blockgränser 😳

Tack för era kommentarer.

/emser

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra sång! Bra låt! Vill dock ha mer tryck i "virvelln", tänk vilket lyft med en tydlig trea.

Gött mos!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...