Jump to content
Annons

Mathias Wallin - Allt Till Dig


Wallin

Betyg  

10 röster

  1. 1. Betyg

    • 5
      0
    • 4
      2
    • 3
      4
    • 2
      2
    • 1
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Allt Till Dig

ARTIST/GRUPP: Mathias Wallin

GENRE: Singer/Songwriter

LÅTLÄNGD: 2:42

KOMPOSITÖR: Mathias Wallin

PRODUCENT:Mathias Wallin

EV. MEDVERKANDE: Mathias Wallin och Frida Wallin

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: MP3

STORLEK: 2,69 MB

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK: Mathias Wallin - Allt Till Dig

Jag har börjat spela in igen... Skall man fortsätta med denna utrustning tro?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
starboy (oregistrerad)

Skitsnygga guror! Nice låt.

Möjligen låter leadvoxen lite dov. Kanske testa att "mjuka" upp den med eq?

I och för sig är det väldigt bra redan nu.

Skall man fortsätta med denna utrustning tro?

Ja, tycker jag

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitsnygga guror! Nice låt.

Möjligen låter leadvoxen lite dov. Kanske testa att "mjuka" upp den med eq?

I och för sig är det väldigt bra redan nu.

Tack så mycket 😄

Ja leadvoxen va lite dov de stämmer, ska fixa direkt...tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var en bra låt Wallin.

Om jag måste ge dig lite kritik så säger jag att plektrumet hördes lite för mycket.

Ingen storsäljare kanske, men en bra låt!

Lycka till i fortsättningen!

Tack, kul att du gilla låten...

Kanske dunlops ljusgråa plektrum låter lite plastigt...inget jag tänker på, tack för att du hörde.

Link to comment
Dela på andra sajter

kan inte ge någon direkt kritik på låten i sig, har dock lite tips på förbättring utifrån min smak och mitt val.

I refrängen tycker jag du ska lägga till en distad elgitarr och där skulle även ett bra trumkomp sitta fint för att fylla ut låten lite. Det skulle få låten att växa lite mer. En leadsynth eller stråkar skulle kunna bära upp introt lite och göra även det lite fylligare. Sen tycker jag du ska satsa på att sjunga ut lite mer i refrängen. Jag tycker personligen att du sjunger lite väsande, ingen kritik snarare en smaksak.

Jag tycker du ska panorerar tillbaka Congotrumman som ligger i högerkanal. Lägg den Center så kommer det ta bort den lilla förvirring som för mig uppstår.

Annars är låten helskön! Jag gillar den! 😕

Lycka till!!

Link to comment
Dela på andra sajter

kan inte ge någon direkt kritik på låten i sig, har dock lite tips på förbättring utifrån min smak och mitt val.

I refrängen tycker jag du ska lägga till en distad elgitarr och där skulle även ett bra trumkomp sitta fint för att fylla ut låten lite. Det skulle få låten att växa lite mer. En leadsynth eller stråkar skulle kunna bära upp introt lite och göra även det lite fylligare. Sen tycker jag du ska satsa på att sjunga ut lite mer i refrängen. Jag tycker personligen att du sjunger lite väsande, ingen kritik snarare en smaksak.

Jag tycker du ska panorerar tillbaka Congotrumman som ligger i högerkanal. Lägg den Center så kommer det ta bort den lilla förvirring som för mig uppstår.

Annars är låten helskön! Jag gillar den!  😱

Lycka till!!

Distad elgitarr på refrängen ska jag prova, de kan bli fint! Tillgång till trummor har jag i en kompis studio, ska jag fixa de senare. Introt har jag funderat på litegrann, stråkar eller munspel kanske.

Jag har bara sjungt i ett år så jag är inte jätte bra 🙂 Men jag tror min röst passar med väsande 🙂

Bongosarna är svåra...kolliderar inte min sång om jag lägger dom i center? Är inte så bra på de där allstå.

Coolt att du gilla låten 🙂

Tack så mycket!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, inget som berör. 2:08 spelar leadguran knas. Du har tvättat bort lite av Onkel Kånkel-rösten, det tackar jag för! 😳

Helt ok låt. 😎

Skriver du alltid om gud?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju rätt ok det här men jag måste säga att jag blev tämligen oberörd av den här låten och den gick mig rätt menlöst förbi. Ok, men...ja, den saknar något speciellt. Det är helt enkelt för vanligt och slätstruket, även om plocket i början sätter standarden rätt högt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Antibongokampanj!

Wooo... bongos has to go! Vet inte om man vänjer sig eller om dom ligger lägre i mixen senare i låten, men när de kommer in är de direkt annoying tycker jag. Dom ligger för högt och för utpanorerat. Bättre utan eller med ett soft trumkomp.

Annars (riktigt) bra ljud på guror och sång.

Stabilt jobb förutom *brrrr* bongosarna. Låten är väl inget jag gör vågen för, men många skulle säkert gilla den utan bongos 😆

Har försökt lira in aukustisk gura själv, och det låter som nåt katten släpat in. Blir impad av alla på forumet som får så bra ljud på sina aukustiska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, inget som berör. 2:08 spelar leadguran knas. Du har tvättat bort lite av Onkel Kånkel-rösten, det tackar jag för!  😆

Helt ok låt.  🙂

Skriver du alltid om gud?

Hehe Thimmie 🙂 ja onkel kånkel är borta 😠

Är de fel ton på leadguran? tycker själv att de funkar fint...

Och ja, jag skriver alltid om Gud, är de ända jag kan just nu 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Antibongokampanj!

Wooo... bongos has to go! Vet inte om man vänjer sig eller om dom ligger lägre i mixen senare i låten, men när de kommer in är de direkt annoying tycker jag. Dom ligger för högt och för utpanorerat. Bättre utan eller med ett soft trumkomp.

Annars (riktigt) bra ljud på guror och sång.

Stabilt jobb förutom *brrrr* bongosarna. Låten är väl inget jag gör vågen för, men många skulle säkert gilla den utan bongos  😠

Har försökt lira in aukustisk gura själv, och det låter som nåt katten släpat in. Blir impad av alla på forumet som får så bra ljud på sina aukustiska.

hehe ja, jag får ingen ordning på bongosarna, men de är ju bara en skiss.

tips på att få de bra? Bongos L ----- Sång ----- Bongos R = Hur? När jag lägger ut en kanal längst till vänster och en längst till höger så hörs dom i mitten för att dom är likadana...

Tack för kritiken! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, inget som berör. 2:08 spelar leadguran knas. Du har tvättat bort lite av Onkel Kånkel-rösten, det tackar jag för!  😮

Helt ok låt.  😛

Skriver du alltid om gud?

Hehe Thimmie 🙂 ja onkel kånkel är borta 😉

Är de fel ton på leadguran? tycker själv att de funkar fint...

Och ja, jag skriver alltid om Gud, är de ända jag kan just nu 🙂

Jag tycker att tonen är falsk 2:08 in. Men det kanske bara är mina öron som spökar... 😉

Gud ja, jag är också insnöad på samma tema, men det är inte gud. Så jag förstår dig.

God jul!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...