SinSonic Postat 18 december 2005 Postat 18 december 2005 # LÅTNAMN: Schubert's Sonata D960 2. Satz # ARTIST/GRUPP: SinSonic (Jonas Lindahl) # GENRE: Melodic Trance # LÅTLÄNGD: 5:17 # KOMPOSITÖR: Franz Schubert och Jonas Lindahl # PRODUCENT: Jonas Lindahl # EV. MEDVERKANDE: # INSPELNINGSÅR: 2005 # FORMAT: MP3 # STORLEK: 7.3 MB # STATUS: Färdig Detta är en som sagt en Melodic Trance remix på en av Franz Schuberts sonater. När jag hörde den så fick jag ideen av att göra en Trance-remix på den och det blev det! SinSonic - Schubert's Sonata D960 2. Satz
Cloudsurfer Postat 18 december 2005 Postat 18 december 2005 Kicken är lite väl hög, det är ofbeat haten också. dock är de drivande percsen bra. basen tjompig och bra, 'stabsen' är fina. pianospelet i breaket samt padsen låter bra, swirlen är bra, basen och riffet komemr inte bra det gör hatsen med. Buildup är bra, kick kommer in bra kick fillsen liknar mina och det är bra 🙂 Lead är också bra. Men samtidigt undrar jag om det är en laglig remix, och sen undrar jag också om du gjort allt utifrån en midi? keep on bangin'
SinSonic Postat 18 december 2005 Trådstartare Postat 18 december 2005 (redigerat) Laglig remix ska det väl vara. Han har varit död i mer än 100 år och det borde räcka gott och väl. 🙂 Grunden för ideen den kommer från en fritt publicerad MIDI fil. fick dock spela in noterna själv igen för att det skulle funka som jag ville. Redigerat 18 december 2005 av SinSonic
Cloudsurfer Postat 19 december 2005 Postat 19 december 2005 Laglig remix ska det väl vara. Han har varit död i mer än 100 år och det borde räcka gott och väl. 😉Grunden för ideen den kommer från en fritt publicerad MIDI fil. fick dock spela in noterna själv igen för att det skulle funka som jag ville. Ah då förstår jag, jutefan det är ju det där med upphovsrätt 70 år efter döden bla bla 😳 fortsätt jobba, kommer nog bli bra detta.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.