Cloudsurfer Postat 18 december 2005 Postat 18 december 2005 LÅTNAMN: Pumpande Test 1 ARTIST/GRUPP: DjHex GENRE: House? LÅTLÄNGD: 00:53 KOMPOSITÖR: DjHex PRODUCENT: DjHex EV. MEDVERKANDE: N/A INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: MP3 STORLEK: 1.22Mb STATUS: Skiss LÅTLÄNK: En liten skiss på nån sorts 'pumpande' house fick ideén av Neko's 'db ace' eller vad den hette som var skitgrym, all feedback välkommnas! 😱 pumpande_test_1.mp3
Neko Postat 18 december 2005 Postat 18 december 2005 Tackar tackar, det värmde! ;D Gällande låten så har du rätt goa ljud, men du måste få fart på trumkompet. Mer trummor och variation. Tycker nog du lutar mer åt någon form av techno än house. Ska bli spännande att se vad det blir av denna.
Cloudsurfer Postat 18 december 2005 Trådstartare Postat 18 december 2005 Tackar tackar, det värmde! ;D Gällande låten så har du rätt goa ljud, men du måste få fart på trumkompet. Mer trummor och variation. Tycker nog du lutar mer åt någon form av techno än house. Ska bli spännande att se vad det blir av denna. Tackar! jo men i denna skissen fokuserade jag mest på bas ljudet och dess läte men tro mig, percnarkoman som man är kommer det mer percs 😱
ThomasJ Postat 18 december 2005 Postat 18 december 2005 najs! Men som Neko sa så låter det inte house, men det kanske blir det när du kommit en bit till:P annars lät det okey!
Lundin Postat 18 december 2005 Postat 18 december 2005 Var är pumpen? well..brassa på mer med kompressorn och gör något åt enkelheten i trummorna.. Kan inte uttala mig om bu eller bä i det här läget, det är lite för basic men kan säkerligen bli nåt när den blir stor 🙂
Cloudsurfer Postat 18 december 2005 Trådstartare Postat 18 december 2005 Var är pumpen? well..brassa på mer med kompressorn och gör något åt enkelheten i trummorna.. Kan inte uttala mig om bu eller bä i det här läget, det är lite för basic men kan säkerligen bli nåt när den blir stor 🙂 mer kompressor på basen? och ja som jag sa i min föregående post så är precsen av denna simpelhet för att jag fokuserade på basen men percsen är ändrade nu och återkommer senare.
Danabacken Postat 18 december 2005 Postat 18 december 2005 hmm... goa syntljud, men ja vill ha mera pump pump, o Dunka dunka!! 😄 Men fortsätt du, kan bli bra dehär! 😄
Neko Postat 18 december 2005 Postat 18 december 2005 Var är pumpen? well..brassa på mer med kompressorn och gör något åt enkelheten i trummorna.. Kan inte uttala mig om bu eller bä i det här läget, det är lite för basic men kan säkerligen bli nåt när den blir stor 🙂 mer kompressor på basen? och ja som jag sa i min föregående post så är precsen av denna simpelhet för att jag fokuserade på basen men percsen är ändrade nu och återkommer senare. Sidechain är lösningen på världens alla problem.
Cloudsurfer Postat 19 december 2005 Trådstartare Postat 19 december 2005 Var är pumpen? well..brassa på mer med kompressorn och gör något åt enkelheten i trummorna.. Kan inte uttala mig om bu eller bä i det här läget, det är lite för basic men kan säkerligen bli nåt när den blir stor 😉 mer kompressor på basen? och ja som jag sa i min föregående post så är precsen av denna simpelhet för att jag fokuserade på basen men percsen är ändrade nu och återkommer senare. Sidechain är lösningen på världens alla problem. Har dock aldrig fattat hur man 'sidechainar' 😳
Pazo Postat 19 december 2005 Postat 19 december 2005 Var är pumpen? well..brassa på mer med kompressorn och gör något åt enkelheten i trummorna.. Kan inte uttala mig om bu eller bä i det här läget, det är lite för basic men kan säkerligen bli nåt när den blir stor 😉 word... Vad jobbar du i för programm Hex?
ThomasJ Postat 19 december 2005 Postat 19 december 2005 jag kan ju inte föra hans talan men råkar veta att han pillar i FL
Cloudsurfer Postat 19 december 2005 Trådstartare Postat 19 december 2005 Jo jag jobbar i FL, hoppades nu när jag kom hem från träningen att någon kunde hjälpa mig attförsta hur man 'sidechainar'
Coffeemidget Postat 19 december 2005 Postat 19 december 2005 lägg en peak-controller på ex. kickens kanal. Högerklicka på det reglage eller den knob du vill fiffla med och ta link to controller. I internal-controller rutan tar du peak för att reglaget ska tweakas på peakkontrollerkanalens(i dethär fallet kickkanalen) signal, LFO för svep eller båda om du vill. Lite jobbigt att gå igenom allt, de bästa du klan göra är att leka loss lite med det hela och kika i manualen. Detta är utan tvekan det som gör programmet kul. Vilka ohyggliga styggelser man kan få till när man kopplar skit högt och lågt till olika andra effekter till andra signaler. sneaky business!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.