Jump to content
Annons

Mic + PreAmp + Ljudkort

Recommended Posts

Callampa (oregistrerad)
Postat

Ska handla lite och undrar mest om Audio Buddy är en bra combi med B1:an eller är B1 bättre än så?

Inköpslistan:

StudioProjects - B1

M-audio - Audio Buddy. Budget Microphone Preamp

M-Audio - Delta 66

Detta är det totala priset jag vill betala på paketet(4.075:-), så har ni andra förslag på andra paket så blir jag väldans nyfiken 😎

Annons
Postat

Mitt förslag skulle väl vara

TSM MT87S

Presonus Firebox

4200kr

Förutsatt att du har en firewire-port då. Annars får du slänga på ett par hundra.

Tycker man får mer för pengarna på det viset, och smidigare setup.

Callampa (oregistrerad)
Postat

TSM MT87S

Presonus Firebox

4200kr

Förutsatt att du har en firewire-port då. Annars får du slänga på ett par hundra.

Va glad jag blev nyss! Har sett detta kort förr och trott att den inte har varken spdif eller midiport, men nu smurfade jag in på deras hemsida och såg att den hade en breakoutkabel (får man med den?) för dessa kopplingar 😠😠😠 Angående MT87S googlade in på en testsida och tyckte att gitarren lät bättre på den än b1:an, rösterna var det svårare för mig att höra större skillnader på 🙂 Men priset 😠 ojoj kanonpris!!! Tack Rainydays ! har ändrat hela inköpslistan, får se om någon annan lyckas övertala mig till annat?

eeeh firewire, nä min stationara saknar detta, men den sjöng nyss så här "come on baby light my fire" :rolleyes: SKAA BLIIIIIIIE sjöng jag tillbax 🙁

Callampa (oregistrerad)
Postat

TSM MT87S

Presonus Firebox

4200kr

Va glad jag blev nyss! Har sett detta kort förr och trott att den inte har varken spdif eller midiport, men nu smurfade jag in på deras hemsida och såg att den hade en breakoutkabel (får man med den?) för dessa kopplingar 😄😄😄 Angående MT87S googlade in på en testsida och tyckte att gitarren lät bättre på den än b1:an, rösterna var det svårare för mig att höra större skillnader på 😱 Men priset 😮 ojoj kanonpris!!! Tack Rainydays ! har ändrat hela inköpslistan, får se om någon annan lyckas övertala mig till annat?

eeeh firewire, nä min stationara saknar detta, men den sjöng nyss så här "come on baby light my fire" 😳 SKAA BLIIIIIIIE sjöng jag tillbax 😎

Vad skulle man göra utan google :rolleyes: hittade firebox på Macoteket för 2795.SEK stockholmsbutik(birgerjarlsg.) slipper frakt och allt! Nu ska jag bara hitta 1st mic för 695.SEK i nån butik, så har man bantat ner totalpriset till 3490.SEK Det blir en fin och prisvärd julklapp till mig själv 😆

Postat (redigerat)

Är du medveten om att man på Macoteket visar priser utan moms? Med momsen inräknad så kostar firebox 3494 kronor.

Bara så du vet.

Edit: stavfel

Redigerat av Hazard
Callampa (oregistrerad)
Postat
Är du medveten om att man på Macoteket visar priser utan moms? Med momsen inräknad så kostar firebox 3494 kronor.

Bara så du vet.

Edit: stavfel

Dumma dig! vill inte vara medveten 😲

Callampa (oregistrerad)
Postat

Såg att dom hade droppat priset borta i USA och tänkte att Macotecet kanske var först här med prissänkningen 😲

Postat

Jämför gärna de modeller som du tycker är intressanta. De flesta populära modeller finns det ljudexempel på, på min testsite - och fler blir det efter hand... 😕

Jag är varm förespråkare av Studio Projects B1 och tycker att den är klart bäst i lägsta prisklassen - men det är ju en smaksak och ingen absolut sanning. Du kanske inte tycker precis som jag...

Andra som också kan vara intressanta, men som ligger lite högre i pris (dock med specialpris för stunden...), är Oktava MC219 och MC319. Med dem får du en annan färgning än med de vanligare Kina-tillverkade micarna - så slipper du låta som "alla andra", om det kanske är lockande... 😳

Callampa (oregistrerad)
Postat
Jämför gärna de modeller som du tycker är intressanta. De flesta populära modeller finns det ljudexempel på, på min testsite - och fler blir det efter hand... 😉

Jag är varm förespråkare av Studio Projects B1 och tycker att den är klart bäst i lägsta prisklassen - men det är ju en smaksak och ingen absolut sanning. Du kanske inte tycker precis som jag...

Andra som också kan vara intressanta, men som ligger lite högre i pris (dock med specialpris för stunden...), är Oktava MC219 och MC319. Med dem får du en annan färgning än med de vanligare Kina-tillverkade micarna - så slipper du låta som "alla andra", om det kanske är lockande... 😠

Mmm det var där jag halkade in! på din testsida alltså! skitbra så att man kan välja efter eget öra 😠

Callampa (oregistrerad)
Postat
Har själv en MT87S som jag är mycket nöjd med, men jag vet att många här verkligen höjer Studio Projects B1 till skyarna, så du kanske inte ska byta mick sådär rakt av iallafall...

Emusic.se har förresten ett litet paket med B1:an och en bra preamp (VTB1): http://www.emusic.se/default.asp?do=&text=...exp=&info=11726

Kan kanske va intressant?

Jag lyssnar på allt ni säger, ska grubbla, jaga priser och bestämma när det är dags, ska vänta till första eller andra veckan i Januari... 😉

Callampa (oregistrerad)
Postat

M-AUDIO

FIREWIRE 410 för 3135:- istället för fireboxen? tummen upp eller ner ???

Callampa (oregistrerad)
Postat
Varför vill du absolut ha fw när du har en stationär burk? Bara en undran.

Har en Laptop också (sony vaio) och den villa ersätta med ett "äpple"

Postat

Ett Äpple = Apple/Mac?

Isf så kan det vara bra att veta att M-audios drivrutiner inte är riktigt lika Macifierade som Presonus är.

Callampa (oregistrerad)
Postat
Ett Äpple = Apple/Mac?

Isf så kan det vara bra att veta att M-audios drivrutiner inte är riktigt lika Macifierade som Presonus är.

Apple/Mac!! si señor!

Mmm kollat lite här på forumet, och hittar missnöjda M-audio användare, men Fireboxen hittar jag inga klagomål på, tummen ner på M kortet då 😄

Postat
Hej!

Är det ngn skillnad på Oktava MC 319 och MK 319? Om inte köper jag en MC(MK) 319 😛!

Det ena är med europeisk stavning och det andra är med keryllisk stavning. Det är lite besvärligt, det där med hur man ska skriva det för att undvika missförstånd. På micarna brukar det stå MK319 - men med de bokstäver vi använder, är det precis samma som MC319.

Jämför PRAVDA med PRABDA - och CSSR med CCCP... 😉

Postat
Såg att dom hade droppat priset borta i USA och tänkte att Macotecet kanske var först här med prissänkningen 🙂

Priset är redan sänkt i sverige vad jag vet. Men du kan ju alltid försöka dig på att pruta lite i affären 🙂

Vill du komma lite billigare undan är ju PreSonus Inspire 1394 ett alternativ. Men det beror ju på vad du är i behov av. För mig var bara att ha telehonor på lineingångarna och en volymratt för hörlurarna värt de extra 1500kr.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.