Bajenuffe1 Postat 18 december 2005 Dela Postat 18 december 2005 Varför blir alla spår, jag spelar in. inspelade i mono? När jag väljer Stereo/Mono knappen så får jag ett meddelande "Stereo/Mono mismatch". Är det att jag använder fel kablar eller är det en inställning jag missat? Jag använder Cubase. /Bajenuffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 18 december 2005 Dela Postat 18 december 2005 när du skapar tracken väljer du om det skall vara stereo eller mono track. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bajenuffe1 Postat 18 december 2005 Trådstartare Dela Postat 18 december 2005 Hmmm...Det ante mig... Från en dum fråga..(Måtte jag inte vara den första som frågade detta) till en annan...Vari ligger skillnaden om jag t.ex spelar in en gitarr i mono vs stereo. Jag kan ju fortfarande panorera gitarren även om den är inspelad i mono... (Jag lovar att jag skall ta en grundkurs i ljudlära så fort jag får tid) /Bajenuffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 18 december 2005 Dela Postat 18 december 2005 Spelar du in en monokälla får du ändå mono på ett stereospår. Det skulle kanske vara om du ville lägga några stereo effekter på. Men det kan du ju ändå göra via ett gruppspår eller via en stereosendeffekt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 18 december 2005 Dela Postat 18 december 2005 Och har du inte två utgångar från din gitarr , eller mickar stärkaren med en stereomick så tjänar du inget på att spela in i stereo då du i verkligheten spelar in i mono. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 19 december 2005 Dela Postat 19 december 2005 så tjänar du inget på att spela in i stereo då du i verkligheten spelar in i mono. ..och tar upp dubbelt så mycket hårddiskutrymme till ingen nytta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.