Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: park

GENRE: pop

LÅTLÄNGD: 3,37

KOMPOSITÖR tobben j

INSPELNINGSÅR:2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 3,32Megabyte

STATUS: Demo

har lagt upp en ballard förut. och tänkte få lite respons på en pop låt.

vad kan jag tänka på/lite tips på hur jag ska använda kompressor? har testat en del, men om det finns något generelt jag ska tänka på?

har en hel del bra början på låtar med sång och gitarr i cubase. kan man få hjälp med fortsättning/samarbeten med någon på forumet?

tack på förhand

tobben

park_02.mp3

Redigerat av robarth
Annons
starboy (oregistrerad)
Postat

Blir lättare om det finns en låt 😕

Postat
kan man få hjälp med fortsättning/samarbeten med någon på forumet?

hur man länkar en låt?

Vilka gratispoäng du bjussar på 😉

Postat

Mitt tips är att justera volymerna. Kompgitarr överröstar både sång, bas och trummor, man får intrycket av att man lyssnar på sång- och gitarrkanalen med läckage av bas och trummor. Sologitarren låter också väldigt framträdande. Sången är så pass bra att den inte förtjänar att dränkas av kompgitarr. Detsamma gäller trummor och bas. Basen hörs inte vid breaket 1:08. Som komposition tycker jag det är lite monotont, kanske något stick som bröt av?

Postat

Tråkiga akord gitarren har.. 😄 Alldeles för vanlig kombination.

Tycker som 91:an att gitarren dränker allt annat.

Även sologitarren låter skum, det passar inte med så mycket disst och SÄNK DEN!! Dessutom behövs någon annan delay på den..

Helt ok låt, men inte riktigt min smak.

.:Fnykis

starboy (oregistrerad)
Postat

Min huvudsakliga invändning är (precis som 91:an & fnykis) att gitarrerna dränker allt annat.

Jobba med volymerna för bättre resultat.

har en hel del bra början på låtar med sång och gitarr i cubase. kan man få hjälp med fortsättning/samarbeten med någon på forumet?

Lägg frågan under avdelningen samarbeten här på forumet, tex.

Postat

Håller med Fnykis om tråkiga gitarrackord. Men bra spelat dock, och rösten är okej. Absolut inte min säck julklappar, men den låter helt ok, enligt mig. 😉

God Jul

Postat

håller med föregående talare.

tycker om den lilla melodislingan som döljs bakom gitarren när trummorna kommer in i början. kan du inte få den att framtida lite mer och lägga in den på fler ställen i låten som ett återkommande tema.

gitarrsolot är verkligen illa inklippt 2.04, en helt annan ljudbild också där låter som en helt annan låt.

jobba på 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.