mab (oregistrerad) Postat 17 december 2005 Postat 17 december 2005 * LÅTNAMN: Balans? * ARTIST/GRUPP: mab * GENRE: "soft akustik"? * LÅTLÄNGD: 05:05 * KOMPOSITÖR: mab * PRODUCENT: mab * INSPELNINGSÅR: april 2005 * FORMAT: mp3 * STORLEK: ca 3,6mb (har dragit ned "kvallen" lite, vill någon ha bättre så meddela) * STATUS: utkast nr 1 Puh! Detta är den första låt jag lagt upp på forumet. Skrev och spelade in detta "utkast" på 1-2 timmar och sedan blev den liggande. Den har inte putsats på något sätt och jag vet inte riktigt vad jag ska göra med den. Den kanske kan bli bra med er hjälp? Kom gärna med feedback, var stenhårda ( men gärna konstruktiva ). utkast1_mab_balans.mp3
Itzhak Postat 17 december 2005 Postat 17 december 2005 det här var väl inte alls dumt. lyssnar bara genom lurar, men trummorna känns som om de är lite för åttiotalssliskiga. bra att du inte fegar med volymen på sången. trevlig överstämma, men kanske kunde du tänka lite mer på själva budskapet när du sjunger, jag tycker att det kan kännas lite nyanslöst emellanåt. bra.
karl Postat 17 december 2005 Postat 17 december 2005 I mina öron funkar tredje och sista versen då det fulls på med lite bakgrund till nylonguran.....annars blir den för naken och soundet låter lite instängt på den och aningen sur.....annars har du en bra röst som kan bära långt och i mina öron bör du lida lite mer och tro på vad du sjunger hela vägen....annars schysst låt 🙂
mab (oregistrerad) Postat 17 december 2005 Postat 17 december 2005 Coolt med feedback 🙂 Itzhak Tack! Vad gäller "åttiotalssliskighet" köper jag det rakt av. Några förslag på hur man gör lightá och anpassade trummor utan "Wham"-effekt? Vad gäller "nyanslösheten" så är det den svåra biten. Sjunger man igenom hela låten 50 ggr så kan sådant lösa sig, går det annars att addera något annat för att bibehålla lyssnarens intresse? Karl Tack! Vad gäller "aningen sur" så är du alltför diplomatisk. Hehe. Jag bryter själv kroppen av mig när jag lyssnar på första delen av låten. Men jag ville inte nämna något om detta i min första post eftersom jag inte ville regissera någons åsikt. Jag tror att din kommentar om "lida mer" och Itzhak´s om "nyanslöshet" hänger ihop. Något måste till... hmmm.
91:an Postat 17 december 2005 Postat 17 december 2005 (redigerat) Skön sångröst och fint med överstämman! Trumkompet känns lite av automatkomp i bakgrunden, kan det bero på att akustiken är så olika för sång, gitarr och trummor? Det är sån närvaro i sången till skillnad från trummorna. I instrumentalpartierna väntar man sej någon form av soloinstrument nu fortsätter kompet bara utan sång. Redigerat 18 december 2005 av 91:an
equality Postat 17 december 2005 Postat 17 december 2005 Fint! Jättefin sångröst! Lite mer attityd 😉 hade inte skadat och det hör jag att du har resurser till och tidvis glimmar det till. Liiite segt med "bara" nylon på instrumentalpartiet kan du inte ha ett solo här eller ett försiktigt stick som variation? Har bara datorhögtalare just nu men kanske lite väl mycket reverb på sången? En skitsak för detta är ju kanon som första(?) bidrag till forumsidorna och jag är svag för genren. 😆
Nelerion Postat 17 december 2005 Postat 17 december 2005 Det här är jättefint, verkligen ! - Bra Text - Bra Stämma Jag hade gärna velat haft en tjejstämma mot slutet för att ge en skön kontrast . Liiiiite mer känsla i sången, lite mer 'där' för att detta skall bli mitt onaniobjekt under natten . Verkligen skön bit du har skapat, hade där varit lite bättre ljud så hade du tinat upp mig som en Ärla ! >Mange
mab (oregistrerad) Postat 20 december 2005 Postat 20 december 2005 91:an, (e)qualitymusic och Nelerion Stort tack för positiva reaktioner! Kul! Vad gäller era synpunkter så är mixen, precis som ni påpekar, högst ojämn. Jag spelade in detta precis när jag börjat fippla med musikprogram. Jag vet delvis genom bra feedback från er forumgäster samt genom några egna slutsatser hur man skulle kunna göra inspelningen annorlunda. Det gör att jag håller på att skapa ett helt "nytt projekt" av låten för att få lite jämnare produktion. Vad gäller kvinnlig stämma tycker jag att det låter som en strålande idé, jag ska leta runt här på forumet för att se om det går att hitta någon som vill lägga en stämma.. Känner ni till några? Tänkte slutgiltigt försöka göra en uppföljning på detta nu och lägga ut en ny mix så fort skinkan processats...
mab (oregistrerad) Postat 20 december 2005 Postat 20 december 2005 Tack och hehe. Det har jag med 100%-ig uppriktighet inte tänkt på tidigare men nu när du säger det är jag böjd att hålla med. Väldigt mycket. Jag tycker f.ö. att Kent är suvveräna ( om du med Kent menar gruppen Kent och inte typ en granne till dig som är tondöv, tjock och ohygienisk 😕 )
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.