Danabacken Postat 17 december 2005 Postat 17 december 2005 (redigerat) LÅTMAN: Daniel ARTIST/GRUPP: Jah GENRE: Elektroniskt mumbojumbo! LÅTLÄNGD: 1:34 KOMPOSITÖR: jag PRODUCENT: jaah EV. MEDVERKANDE: jag INSPELNINGSÅR: 1989 FORMAT: mp6 STORLEK: 2.15 mb! STATUS: Kladd yoyo, och hallå i stugorna! 😛 Vad säger ni om dehär? Den är än så länge bara en skiss, så ni får gärna komma med tips ni oxå, ... om ni vill 🙂 Säg vad ni tycker. 😄 God Jul! \Danis kanske.mp3 Redigerat 18 december 2005 av Danabacken
kallemio Postat 17 december 2005 Postat 17 december 2005 Låter som det skulle kunna vara versen på en snärtig 90-tals ballad Skulle kanske funka i nån film också! Jag gillar!
mab (oregistrerad) Postat 17 december 2005 Postat 17 december 2005 Skönt. Låter mkt välproducerat, men frågan är vad du gör av denna? Min spontana uppfattning var musiken skulle kunna vara bakgrundsmusik till en film. Mer specifikt till en sekvens i filmen där "personen/personerna" håller på med en serie förberedelser? Låter det flummigt? haha. Nåja det var min spontana uppfattning iaf. Den skulle kunna bryta ut i ett mollparti med fetare trummor kanske?
Danabacken Postat 17 december 2005 Trådstartare Postat 17 december 2005 Kallemio: Tack för lyssningen! 😛 mab: hmm, ett mollparti, fetare trummor... ingen dum ide'! 😄 Tack, tack! 🙂
karl Postat 17 december 2005 Postat 17 december 2005 Jag vet inte om det är kicken och reverbet som ger den där Enigma varningen som jag har så svårt med...annars har du ju kalasljud i alla dina alster...denna var dock aningen kort.... 🙂
Danabacken Postat 17 december 2005 Trådstartare Postat 17 december 2005 (redigerat) karl: Tack så mycket, Karl! 😆 Hehe, ja kan faktiskt tillägga att Enigma är en stor inspirationskälla just nu! 😆 tack, tack! Karl: annars har du ju kalasljud i alla dina alster 😕 Redigerat 17 december 2005 av Danabacken
flash Postat 18 december 2005 Postat 18 december 2005 Klart att det här funkar :-) tycker det är bra gung i låten. Den här låten kan bli nåt tror jag.... lite filmmusik känsla fick jag och det gör ju inget. mvh/ Flash
peterthegreat Postat 18 december 2005 Postat 18 december 2005 Absolut filmmusik. Lite Alias(tv-serien) förberedelse(som mab sa) musik. 😄😄😉😄🙂 av 5
hegobald Postat 18 december 2005 Postat 18 december 2005 Ok.. Ljudet var bra.. Men nu vill jag höra en melodi också.. Du vet.. Intro, vers, refräng och asvlut etc kanske t.o.m. sång 😎 ... Lät lite japanskt på nåt vis.. 😏 Jobba på!!! 😏
Danabacken Postat 18 december 2005 Trådstartare Postat 18 december 2005 (redigerat) 😏 tack på er! Jag ska jobba på, det lovar ja' 😏 Hegobald: Lät lite japanskt på nåt vis.. hmm... hur menar du då? 😎 Redigerat 18 december 2005 av Danabacken
O-Jay Postat 18 december 2005 Postat 18 december 2005 Aahh skönt 😏 Vad sägs om att göra lite Pet Shop Boys av detta? Bryt versen med C och D sen gör man en trevlig refräng på det. Sen föreslår jag lite flangade Tangerine Dream gitarrer som garnering.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.