Distorted man Postat 16 december 2005 Postat 16 december 2005 (redigerat) Hallå alla. Tänkte lägga upp en lite äldre låt´jag mixat om och se vad ni tycker. Har jag nån fallenhet för trance eller inte? Jag tycker det finns ganska bra med ös har jag rätt? Behövs det mer detaljer eller håller det som det är? Produktion och arr? Älskar kritik, bra eller dålig sålänge den är konstruktiv. Låtnamn: Time goes by. Artist: Distorted man. Genre: Trance Låtlängd: 5:32 Inspelningsår: 2002 Format: Mp3/160kbit Status: Färdigt demo. Time_goes_by.mp3 Redigerat 16 december 2005 av Distorted man
jkn Postat 16 december 2005 Postat 16 december 2005 + Jovars! Jag tycker det låter helt ok. Jag får lite old school-vibbar ( a la -94-96:ish tysk trance). Att det inte är sönderkomprimerat tycker jag är sjyst! Fastna för allt i världen inte i jakten efter det "perfekta pumpet". - Jag tycker att övergången in i det andra breaket känns lite omotiverat, lite som ett antiklimax. Övergången borde göras tydligare.
Distorted man Postat 16 december 2005 Trådstartare Postat 16 december 2005 Tackar:) - Jag tycker att övergången in i det andra breaket känns lite omotiverat, lite som ett antiklimax. Övergången borde göras tydligare. Vid 4:10?
Danabacken Postat 16 december 2005 Postat 16 december 2005 😛 mmm. Låter bra! Händer kanske inte så mycket, men det går bra ändå. 😏 Häftigt att du har vrickat till ljudena så coolt ibland! 😛 Annars har jag inget mer att säga lr såga. Bra jobbat. 😛
ReFlux (oregistrerad) Postat 31 december 2005 Postat 31 december 2005 Tjenare! jag gillar verkligen din låt! fast jag är egentligen mer för Goa/psy Trance, men jag gillar den ändå 😱 Men hur använder du Reason & Cubase på samma gång? Rewire?
Distorted man Postat 3 januari 2006 Trådstartare Postat 3 januari 2006 Tackar:9 Ja rewire. eller bara mastring i cubase,,,,
Nexustwins Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Jag skulle lagt på en fetare lead på denna låten och en bättre open hh. kanske laggt in ett breake med andra trummor.och ett (längre) mer distat klapp kanske 😄 annars låter det bra 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.