martin555 Postat 5 maj 2004 Postat 5 maj 2004 Hallå Tänkte bara höra om någon har hört talas om skivbolaget media music och vet något om det. Det är relativt nystartat så jag har haft svårt att hitta någon info om det. MVH //Martin
Utan Namn Postat 6 maj 2004 Postat 6 maj 2004 www.mediamusic.se En kompis till mig som lirar pop/rock har blivit erbjuden ett skivkontrakt av dom. Tyvärr så är det lång bindningstid och dom ska ha en rätt hög procent. Dom håller tydligen på att signa rätt många just nu har jag hört. Det är vad jag vet 😆
Steven Hyde Postat 6 maj 2004 Postat 6 maj 2004 Dom verkar lite skumma´. Kolla in den här tråden på VST-forum. http://vstforum.clubcubase.net/viewtopic.p...ght=media+music
martin555 Postat 6 maj 2004 Trådstartare Postat 6 maj 2004 Hmm, nu har jag läst tråden jag fick av Steven. Det verkar väl inte så där 100, vi ska dit på torsdag så får vi se vad dom säger. Det är ju iallafall kul att de hör av sig. Tänker inte lägga några 150 papp, det är en sak som är säker.
Plus o Minus Postat 6 maj 2004 Postat 6 maj 2004 för 100 små pappersbitar så har jag haft möjligheten att skapa min egen label och gett resterandes 50 till artisten i fråga ... 😉 för 450 små pappersbitar så hadde jag startat ett imperium, utefter mina egna mått mätt ... man är inte kravstor direkt 😄
martin555 Postat 6 maj 2004 Trådstartare Postat 6 maj 2004 Ja exakt, 150000 kan man komma ganska långt på själv skulle jag kunna tänka mig.
Tony Postat 10 maj 2004 Postat 10 maj 2004 Lasse Winnerbäck och hans polare hade väl totalt ca 60 000 som de startade skivbolaget Elvira med och släppte Lasses första skiva (Dans med svåra steg). var iof ett par år sen nu ..
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.