Nanne Postat 16 december 2005 Postat 16 december 2005 Min gamla CRT skärm från 1999 har börjat tjuta högfrekvent och jag antar då att den sjunger på sista versen. Så jag tänkte köpa nytt. Men vad är den egentliga skillnaden på DVI och gamla hederliga D-sub? Jag har för mig att jag läste en tråd om en kille som haft störningar i sina monitorer pga sin skärm. Har DVI mindre störningar iom att signalen är digital? Många frågor. Men man vill ju veta om det är lönt att köpa en skärm för 1000kr mer som DVI trots allt kostar.
hegobald Postat 16 december 2005 Postat 16 december 2005 En CRT-skärm har hög elektromagnestik strålning på grund av konstruktionen.. Denna "strålning" kan i sin tur störa svaga audiosignaler (micsignaler etc) Detta problem slipper du om du skaffar en TFT-skärm (plattskärm) och då är det bara logiskt att gå över till DVI också. I princip så stör DVI mindre än en analog signal på grund av den lägre strömmen på signalen.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.