Jump to content
Annons

Hjälp!

uerisc (oregistrerad)

Recommended Posts

uerisc (oregistrerad)
Postat

Behöver hjälp med ett M-AUDIO 2496.

Köpte det idag och drivrutinerna är installerade och det går att spela upp, men inte in. Jag har kopplat elgitarren till en GP-8 och sedan midi-ut från den till midi-in på ljudkortet, men det kommer ingen signal, vad är fel?

Tack på förhand!

/Rikard

Annons
Postat

Alltså du kan ju inte få nåt gitarrljud från din Roland GT-8 via midi.

Du måste koppla från din GT-8, står väl nåt i stil med line out eller speaker emulator, med en telekabel till ditt ljudkorts input för att du ska kunna få in nåt ljud.

uerisc (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Bone,

Okej, går det inte heller att dra en midi mellan ljudkortet och en mixer och sedan elgitarren+GP-8:an in i den? Det finns i alla fall "Line out" och "Output", tele, på GP-8:an, ska jag koppla från nån av dom till rca-in på ljudkortet? Vad använder man för kabel då?

Ingångarna som finns på kortet kan ses på denna bild:

audiophile_2496.jpg

Tack på förhand

/Rikard

Redigerat av uerisc
Postat (redigerat)

Ska du spela in ljud från gitarren är det som funkar:'

Du har npgon sladd so du kopplar in i RCA ingångarna i kortet. Antingen från en mixer eller en line out på det du nu spelar gittar i.

Såklart har du ju också Spdif ingången att spela in i...

Redigerat av Pazo
Postat

Ja du kopplar ut från någon av dom, vet inte vilken som låter bäst för jag har aldrig sett en GP-8. Du måste ha en tele till rca adapter. De finns på exempelvis www.Jam.se för en tjuga.

uerisc (oregistrerad)
Postat

Okej,

Jag har en rca till minitele + en adapter så att det blir tele, funkar det lika bra?

uerisc (oregistrerad)
Postat

Det funkar nu!

Tack Bone och Pazo.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.