olke Postat 15 december 2005 Postat 15 december 2005 (redigerat) * LÅTNAMN: A grand galaxy of zippy tunes / the marriage union (bonusspår 😄) * ARTIST/GRUPP: Camilla spelar melodica * GENRE: Bestäm själv * LÅTLÄNGD: 4:53 / 3:25 * KOMPOSITÖR: Kristoffer Zaar * PRODUCENT: Kristoffer Zaar * INSPELNINGSÅR: 2005 * FORMAT: mp3@192kbps * STORLEK: 7mb / 4,9mb * STATUS: Färdig demo * LÅTLÄNK: - [pm:a för länk...] What say you folks? Redigerat 8 februari 2006 av olke
Bone Postat 15 december 2005 Postat 15 december 2005 Det här är hur bra som helst. Som alltid när du postar nån låt. "A Grand Galaxy of Zippy Tunes" - Känns som en låt till en roadmovie. Monoton, suggestiv och riktigt bra. Otroligt flippad men clean melodi i början. Grymt snyggt när röstsamplingen kommer in, vid 1.48 och sen igen vid 3.22, tillsammans med en"ljudmatta". Gillar även när du bryter av vid 2.24 och tar bort melodin lägger dit en "matta" och ändrar trumsamplingen lite grann. Bra produktion, tycker inte att du behöver ändra nåt. "The Marriage Union" - Rätt cool låt. Bisarr percussion. Får lite Boards of Canada känsla på de småvridna syntljuden (inte säker på vad det är). Men helt sinnesjukt clean röstsampling i bakgrunden 😄.
olke Postat 16 december 2005 Trådstartare Postat 16 december 2005 @Bone: yeah 🥰 kul att det gillas! Tyckte att beatet och samplingen i the marriage union passade bra ihop.. Ville ha samplingen i centrum, och försökte väl inte direkt göra en sån; "ooo vilken skön låt", utan förväntade mig väl snarare en reaktion i stil med; "haha. cool låt".. Vox:en är för jävla grym bara tycker jag 😄
Pazo Postat 16 december 2005 Postat 16 december 2005 Oj oj... A grand galaxy of zippy tunes Som vanligt riktigt skön! Gillar speciellt det fina flowet du har i den. Flyter på sådär mjukt och fint men ändå Med en definerad riktning..Eller hur man ska utrycka det. Riktigt najs. Behövs inga ändringar på den int. The marriage union Hehe. Sköna lyrics!! Skitgrymmt!... Som du sa så är dett ju mer en cool låt. Riktigt cool! 🥰 Bra jobbat! Bra jobbat! //Pazo: Ditt #1 fan
Egghuvud Postat 16 december 2005 Postat 16 december 2005 Jo det är faktiskt riktigt snyggt. Letar efter något som jag skulle vilja slå ner på, me hittar inget uppenbart. Snygga ljud, laid-back, behagligt och intressant. 😄
olke Postat 16 december 2005 Trådstartare Postat 16 december 2005 @Pazo: yay 🙂 du är nog mitt #1 fan faktiskt, haha. Du får starta en fan club. www.fansofCSM.com 😄 kul att du gillade det! skönt att man fortsätter att vara kreativ.. @egghuvud: tack 🙂
Pazo Postat 17 december 2005 Postat 17 december 2005 @Pazo: yay 🙂 du är nog mitt #1 fan faktiskt, haha. Du får starta en fan club. www.fansofCSM.com 😄 kul att du gillade det! skönt att man fortsätter att vara kreativ.. @egghuvud: tack 🙂 haha... 🙂 😕
pennudd Postat 18 december 2005 Postat 18 december 2005 (redigerat) Du gör sjukt bra produktioner 🙁🙂😆 Det här är ju fulländat som det är (speciellt första låten av de två). Men skulle gärna vilja se dig göra en låt med sång... Nån vemodig sångerska med mycket känsla i rösten. 😠 Redigerat 18 december 2005 av pennudd
olke Postat 18 december 2005 Trådstartare Postat 18 december 2005 @knop3se: min flickvän 🙂 @pennudd: Sång säger du.. Vet inte om du hört, men samplade nina simone i en låt: http://camilla.spelar.melodica.se/files/Ca...20don't.mp3 Lite sång på den iaf 🙂 kul att det gillas! Är medveten om att bonusspåret är lite keff mixat, har inte lagt nån tid på det direkt.. mest en kul sampling. tack för lyssning!
Linus Postat 18 december 2005 Postat 18 december 2005 Det här är så bra! Får man köpa en CD med alla låtar i icke-mp3-komprimerad master? 😄
equality Postat 18 december 2005 Postat 18 december 2005 Jättegött! Minns er första i den här genren och jag gillade den också skarpt. Arpeggion blir kanske lite monoton men gillar mystiken i era alster.
Pazo Postat 19 december 2005 Postat 19 december 2005 Det här är så bra! Får man köpa en CD med alla låtar i icke-mp3-komprimerad master? 😄 Men halo! Jag har efterfrågat nåt sånthär länge!! 🙂 Släpp något! NU! 🙂
mornel Postat 19 december 2005 Postat 19 december 2005 Skitbra! Arpeggiona får mig att tänka på Grandaddy, på ett bra sätt. Det låter fint som snus, och låten är toppenkanonen. Det enda jag har att klaga på är bandnamnet som jag stört mig på länge nu 🙂
Linus Postat 19 december 2005 Postat 19 december 2005 Det enda jag har att klaga på är bandnamnet som jag stört mig på länge nu Näää! Det är ju coolt 😏
olke Postat 19 december 2005 Trådstartare Postat 19 december 2005 Hej och tack alla för lyssning! Kul att det gillas.. Jag orkar inte fixa nån CD just nu, ska hitta nåt skivbolag som kan fixa det åt mig istället, hehe 🙂 @mornel: Du får leva med namnet är jag rädd... En populär forkortning på namnet är annars CSM, om du gillar det bättre 🙂 @Linus: damn straight! 😄
Rockypop Postat 20 december 2005 Postat 20 december 2005 Har inte gillat de två innan denna 😠 Smaksak kanske ? Men denna är riktigt bra 🙁 Håller med om bandnamnet Det enda jag har att klaga på är bandnamnet som jag stört mig på länge nu Camilla - enbart - vore bra - som förslag - funkar internationellt oxo 😉 Annars inte mycket säga om production etc. Rockypop
olke Postat 20 december 2005 Trådstartare Postat 20 december 2005 @rockypop: alrajt.. kul att du gillade låten den här gången iaf... 😠
Eric Postat 20 december 2005 Postat 20 december 2005 grymt bra första låten. hur får du det o låta så stort? speciellt på trummorna? eller är jag bara dålig som inte vet?
olke Postat 21 december 2005 Trådstartare Postat 21 december 2005 @blouis: yeah.. kul att det gillas 😆 hur får du det o låta så stort? speciellt på trummorna? Nä du.. Bra grundljud, lite panoreringar kanske? 😛
Fnykis Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 What say you folks? Borde man inte säga "What do you say folks?" 😳
olke Postat 21 december 2005 Trådstartare Postat 21 december 2005 What say you folks? Borde man inte säga "What do you say folks?" 😳 hehe, joo - men inte på redneck-engelska 🙂 lite ordlek bara.
Fnykis Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 What say you folks? Borde man inte säga "What do you say folks?" 😳 hehe, joo - men inte på redneck-engelska 🙂 lite ordlek bara. Ok 🙂
Eric Postat 22 december 2005 Postat 22 december 2005 va e det för typ av reverb på marriage union? låter sådär 60-70-tals reverb, finns liknande i vissa pippi långstrump-filmer.
olke Postat 22 december 2005 Trådstartare Postat 22 december 2005 Det är Ableton Live:s inbyggda reverb.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.