ThomasJ Postat 15 december 2005 Postat 15 december 2005 skall köpa ny dator och har kikat på en begagnad. såhär säger annonsen: Pentium 4 2,4 GHz, 1 GB RAM, 80 GB HD, RADEON 9600 256 MB Dual Head (DVI, VGA och TV-ut), CD-RW, 4 st USB, 3 st FireWire, Chieftec Dragon-låda. Två stycken monitorer: 17" TFT (platt) från LG (L171) och 19" kompakt CRT-monitor Hyundai ImageQuest Q910. Perfekt för videoredigering, musikproduktion, grafisk produktion e dyl. Prutad och klar. pris 5500:- är detta värt pengarna? har redan ljudkort (ett echo evnet gina och en större hd). Var ett bra tag sedan jag var insatt i olika termer i datorn, men har fattat att mkt RAM är viktigt för musik, så 1Gig borde väl var okey?
Jejje Postat 15 december 2005 Postat 15 december 2005 1 gig är helt okej! Det beror förstås på hur mycket du krämar på med. Men jag har aldrig känt mig speciellt begränsad med 1 gig. Priset för datan verkar väl okej eftersom du får två monitorer till och det är ju dem som brukar kosta på!
ThomasJ Postat 15 december 2005 Trådstartare Postat 15 december 2005 okey! RADEON 9600 256 MB Dual Head (DVI, VGA och TV-ut) är väl grafikkortet eller har jag helt fel? Låter som även det skulle vara rätt okey.
Cliff Postat 15 december 2005 Postat 15 december 2005 (redigerat) okey! RADEON 9600 256 MB Dual Head (DVI, VGA och TV-ut) är väl grafikkortet eller har jag helt fel? Låter som även det skulle vara rätt okey. Grafikkortet är helt ok, ska du bara ha den till musik så är det nästan "overkill", det var ju ett ganska bra spel-grafikkort en gång i tiden. Redigerat 15 december 2005 av Cliff
Jakkz (oregistrerad) Postat 15 december 2005 Postat 15 december 2005 Grafikkortet har troligen en fet högljudd fläkt, byt det mot ett enklare utan fläkt. Sen måste du ha ett schysst ljudkort till... LG L171 är en bra monitor... tycker du ska slå till, sedan sätta ut grafikkortet och CRT monitorn på blocket.se
ThomasJ Postat 16 december 2005 Trådstartare Postat 16 december 2005 Grafikkortet har troligen en fet högljudd fläkt, byt det mot ett enklare utan fläkt. Sen måste du ha ett schysst ljudkort till... LG L171 är en bra monitor... tycker du ska slå till, sedan sätta ut grafikkortet och CRT monitorn på blocket.se okey.. Ja det kanske e sant att det kan låta lite...! Ljudkort har jag ju EchoEvnet Gina 20Bit o det funkar toppen!
Cliff Postat 16 december 2005 Postat 16 december 2005 (redigerat) Grafikkortet har troligen en fet högljudd fläkt, byt det mot ett enklare utan fläkt Är det ett 9600 så har det ingen fläkt utan bara en kylfläns, är det däremot ett 9600pro eller 9600XT så sitter det en fläkt på kortet. 9600:serien Redigerat 16 december 2005 av Cliff
ThomasJ Postat 16 december 2005 Trådstartare Postat 16 december 2005 Grafikkortet har troligen en fet högljudd fläkt, byt det mot ett enklare utan fläkt Är det ett 9600 så har det ingen fläkt utan bara en kylfläns, är det däremot ett 9600pro eller 9600XT så sitter det en fläkt på kortet. 9600:serien tror det är modellen med fläkt! alltså låter den mkt? och om den surrar kan surret kommamed på inspelningar?
Emil Postat 16 december 2005 Postat 16 december 2005 Grafikkortet har troligen en fet högljudd fläkt, byt det mot ett enklare utan fläkt Är det ett 9600 så har det ingen fläkt utan bara en kylfläns, är det däremot ett 9600pro eller 9600XT så sitter det en fläkt på kortet. 9600:serien tror det är modellen med fläkt! alltså låter den mkt? och om den surrar kan surret kommamed på inspelningar? Ja om datorn inte är isolerad från mikrofonen du använder (exempelvis om du spelar in sång med en konding i samma rum som datorn står).
ThomasJ Postat 16 december 2005 Trådstartare Postat 16 december 2005 Grafikkortet har troligen en fet högljudd fläkt, byt det mot ett enklare utan fläkt Är det ett 9600 så har det ingen fläkt utan bara en kylfläns, är det däremot ett 9600pro eller 9600XT så sitter det en fläkt på kortet. 9600:serien tror det är modellen med fläkt! alltså låter den mkt? och om den surrar kan surret kommamed på inspelningar? Ja om datorn inte är isolerad från mikrofonen du använder (exempelvis om du spelar in sång med en konding i samma rum som datorn står). okey.. då behöver jag nog inte oroa mig.. micar så sällan... händer ibland men inte ofta
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.