Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Har fått hem ett förlagskontrakt för en låt som jag gjort.. såg en grej i kontraktet som inte inte låter så bra så som jag fattar det:

"A change of name and/or personnel of the Writers’ group shall not affect the effectiveness of this Agreement."

Har jag fattat det rätt så betyder det att mitt "artist" namn behöver vara det som står när skivan ges utan utan det kan bli någon helt annan... har jag fattat det rätt?

Kontraktet "Publishing Agreement" i övrigt är ett standard kontrakt ... hittat flera på nätet

http://ispgroupinc.com/contracts/single_song-1.html

Följde också med ett "HEADS OF AGREEMENT" kontrakt...

Tack på förhand

Annons
oakleaf (oregistrerad)
Postat
Hej!

Har fått hem ett förlagskontrakt för en låt som jag gjort.. såg en grej i kontraktet som inte inte låter så bra så som jag fattar det:

"A change of name and/or personnel of the Writers’ group shall not affect the effectiveness of this Agreement."

Har jag fattat det rätt så betyder det att mitt "artist" namn behöver vara det som står när skivan ges utan utan det kan bli någon helt annan... har jag fattat det rätt?

Kontraktet "Publishing Agreement" i övrigt är ett standard kontrakt ... hittat flera på nätet

http://ispgroupinc.com/contracts/single_song-1.html

Följde också med ett "HEADS OF AGREEMENT" kontrakt...

Tack på förhand

Tjena tjena,

Jag förstår inte riktigt din fråga men som jag tolkar det så betyder det att ett namnbyte ändrar inte det ni skrivit under på.

T ex:

Martin skriver kontrakt. Martin byter namn till Max fast kontraktet som Martin skrev gäller fortfarande. Det går alltså inte att fly kontraktet med ett namnbyte.

Jag kanske har fel, men det är så det låter för mig.

Postat

Tack för snabbt svar...

Jo men låten är instrumental, sång ska in vilket bolaget ska fixa ...

Jag står som "writer" men det gör ju också killen från bolaget som ska skriva texten det är just därför "or personnel " låter lite skumt

ChrisSnyder (oregistrerad)
Postat

Men du har skrivit melodi och text va ?

Det räcker inte med att ha skrivit ackorden i en låt.

Där hade jag en polare som gick på jordens nit. Skrev ett rätt snyggt rätt ovanligt pianokomp. Tog sen in en tjej som skulle sjunga, men han hade inte gjort nån sångmelodi eller text, han trodde sitt pianokomp var musiken. Sen skrev den tjejen hela melodin och text, och fick mkt riktigt oxå 100% av rättigheterna på låten. vilket jag tycker är helt rätt .. komp är komp lixom.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.