expanded Postat 16 december 2005 Postat 16 december 2005 (redigerat) Cool, va plonka ni för nåt? rock/pop? Ni får ju styra upp en till session med lite bättre förbehållning så man kan vara med... dock skulle nåt åt elektroniska hållet vara att föredra, men man kan säkert skaka fram ett och annat till rock/pop också 🥰 Hej å hå... i den ivriga hetta medans ja läste missa ja ju... "tung basgång och blipp" låter bra! Redigerat 16 december 2005 av expanded
Mats Stålbröst Postat 16 december 2005 Postat 16 december 2005 Förresten... störde mig på: - att man inte kunde göra VSTunnel fönstret större - att man inte kan göra "always on top" på fönstret - att den ibland skickade iväg ens chat innan man skrivit klart - att det var öht lite buggigt från och till... Något av detta som är fixat i betan? Tyvärr har inte något av detta åtgärdats, möjligtvis att buggighetsgraden har minskats... jag kör betan och tyckte att den var stabil. Ljudexempel från igår kommer upp under dagen! /Mats
Twilight_Zound Postat 16 december 2005 Postat 16 december 2005 Bumpa en laenk te topicen mä PLÄSE.... 🥰
BobGeorge Postat 16 december 2005 Postat 16 december 2005 Förresten... störde mig på: - att man inte kunde göra VSTunnel fönstret större - att man inte kan göra "always on top" på fönstret - att den ibland skickade iväg ens chat innan man skrivit klart - att det var öht lite buggigt från och till... Något av detta som är fixat i betan? Håller med, pöligt att klicka fram fönstret titt som tätt och att inte kunna se alla andra, när man spelar samtidigt. Hittade inte "always in top" i betan, men det kanske ligger där någonstans..?
sounden Postat 16 december 2005 Postat 16 december 2005 Det var grymt kul! Tyvärr var jag tvungen att gå på en kosert!
Lundin Postat 16 december 2005 Postat 16 december 2005 Hittade inte "always in top" i betan, men det kanske ligger där någonstans..? Ja, använder du Cubase finns Always on top i Cubase..inte i pluggen..i andra Sequencers är det inte säkert att den finns... ( jag vet däremot att Hackeman använde Cubase..)
Fredster Postat 16 december 2005 Postat 16 december 2005 Kul intiativ! Håller med om att sångare kan sjunga däremot är melodin tråkig tycker jag. Lets go för fler samarbeten!!
hackeman Postat 16 december 2005 Postat 16 december 2005 Hittade inte "always in top" i betan, men det kanske ligger där någonstans..? Ja, använder du Cubase finns Always on top i Cubase..inte i pluggen..i andra Sequencers är det inte säkert att den finns... ( jag vet däremot att Hackeman använde Cubase..) Ehh... var finns det nånstans i Cubase SX 2.x? Säker på att det inte bara finns i din 3.x? 😏
BobGeorge Postat 16 december 2005 Postat 16 december 2005 Hittade inte "always in top" i betan, men det kanske ligger där någonstans..? Ja, använder du Cubase finns Always on top i Cubase..inte i pluggen..i andra Sequencers är det inte säkert att den finns... ( jag vet däremot att Hackeman använde Cubase..) Ehh... var finns det nånstans i Cubase SX 2.x? Säker på att det inte bara finns i din 3.x? 😏 Ok! Nu trillade poletten ner, smidigt, bara att högerklicka på det fönster du har uppe. Funkar i SX2.
Lundin Postat 16 december 2005 Postat 16 december 2005 Ehh... var finns det nånstans i Cubase SX 2.x? Säker på att det inte bara finns i din 3.x? 😏 Du högerklickar i ramen på själva pluggfönstret..inte i GUI'n
Drik Postat 16 december 2005 Postat 16 december 2005 (redigerat) Fan va tufft 😄 Detta måste testas, någon som är på ikväll eller? Redigerat 16 december 2005 av Drik
Majken Postat 16 december 2005 Trådstartare Postat 16 december 2005 Jag är nog med på en runda nu i helgen kanske, har förvisso en kompis på besök men nån natt eller tidig morgon kanske jag kan smyga mig iväg. Annars får det bli nu till veckan. Det var en satanisk kakofoni ett tag men det redde ut sig och en del ganska schyssta grejer dök så småningom upp. Riktigt skoj är det hur som haver. Vi kanske kan hitta på lite bra förhållningsregler när fler kommit igång så att det blir lättare att jobba fler än tre, fyra stycken. /Majken
Majken Postat 16 december 2005 Trådstartare Postat 16 december 2005 Mats gjorda några snabba klipp i sessionen som var nästan 3 timmar lång. Your browser does not support the HTML5 audio tag Sammanlagt är det omkring 7-8 personer som lägger lite olika delar här och var. Allting går i samma tempo och bygger på material från flera personer. /Majken
Linus Postat 16 december 2005 Postat 16 december 2005 Heh, jag lekte för fullt i de där klippen! När är det session ikväll?
mornel Postat 16 december 2005 Postat 16 december 2005 Det lät roligt, inte jättestrukturerat, men resultatet blev ju absolut inte dåligt. Nästa gång ska jag försöka vara med.
Majken Postat 16 december 2005 Trådstartare Postat 16 december 2005 Det lät roligt, inte jättestrukturerat, men resultatet blev ju absolut inte dåligt. Nästa gång ska jag försöka vara med. Det beror väl lite på hur man ser det, om man föreställer sig att det är ett band som består av medlemmar som aldrig träffats, spelar helt olika stilar och inte kan se varandra när de spelar så tycker jag att det är ganska strukturerat /Majken
mornel Postat 16 december 2005 Postat 16 december 2005 Det lät roligt, inte jättestrukturerat, men resultatet blev ju absolut inte dåligt. Nästa gång ska jag försöka vara med. Det beror väl lite på hur man ser det, om man föreställer sig att det är ett band som består av medlemmar som aldrig träffats, spelar helt olika stilar och inte kan se varandra när de spelar så tycker jag att det är ganska strukturerat /Majken Haha, ja, det har du verkligen rätt i 😄
BobGeorge Postat 16 december 2005 Postat 16 december 2005 Heh, jag lekte för fullt i de där klippen! När är det session ikväll? Flummiga soundbites, jag är med på en session ikväll igen.
ThomasJ Postat 18 december 2005 Postat 18 december 2005 grymt detta! Synd att man inte kan något om cubase, men håller på o lär mig...! Skulle varit grymt o vara med o leka annars!
c2k6 Postat 18 december 2005 Postat 18 december 2005 (redigerat) Så här lät det i natt: Your browser does not support the HTML5 audio tag Skänker härmed denna loop till mänskligheten 🙂 Redigerat 18 december 2005 av c2k6
MusicGene Postat 18 december 2005 Postat 18 december 2005 Så här lät det i natt: Your browser does not support the HTML5 audio tag Skänker härmed denna loop till mänskligheten 🙂 tror inte dina websidor gillar #-tecknet för det går inte att komma åt filen
ViktorDenStore Postat 18 december 2005 Postat 18 december 2005 Så här lät det i natt: Your browser does not support the HTML5 audio tag Skänker härmed denna loop till mänskligheten 😄 tror inte dina websidor gillar #-tecknet för det går inte att komma åt filen Funkade inte för mig heller... 🙂 :)
c2k6 Postat 18 december 2005 Postat 18 december 2005 (redigerat) Ok... Hoppas den här länken funkar bättre Your browser does not support the HTML5 audio tag Redigerat 18 december 2005 av c2k6
Coffeemidget Postat 18 december 2005 Postat 18 december 2005 En session igång nu dör de som e på.. Låter funkigt... med dr alban
Danabacken Postat 18 december 2005 Postat 18 december 2005 Ok... Hoppas den här länken funkar bättre Your browser does not support the HTML5 audio tag Coolt! 😏
Coffeemidget Postat 18 december 2005 Postat 18 december 2005 En VSTunnel samarbete av coffeemidget och c2k6 Reggaeshake eller in love Your browser does not support the HTML5 audio tag mysig
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 18 december 2005 Postat 18 december 2005 Det låter som att kringlan är med i slutet av majkens klipp?
c2k6 Postat 18 december 2005 Postat 18 december 2005 En VSTunnel samarbete av coffeemidget och c2k6 Reggaeshake eller in love Your browser does not support the HTML5 audio tag mysig Jättekul hade vi! Och så här lät det en stund senare: Your browser does not support the HTML5 audio tag
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.