Majken Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 (redigerat) Ohoj! Ikväll smäller det, eller nåt sånt. Jag och Mats, ni vet han konstiga figuren på tidningen, drar igång en VSTunnel session och vill samarbeta med dig över nätet. Programmet jobbar loop-baserat och det är lätt att komma igång. Dessutom går det att köra gratis med begränsad ljudkvalitet och ni slipper krångliga registreringar helt och hållet. Egentligen har vi en steg-för-steg guide till hur man kommer igång i nya numret. Men vi kunde helt enkelt inte hålla oss eftersom det är så skoj. Vill du vara med? Gör såhär: 1. Ladda hem pluggen på - http://www.vstunnel.com (Finns i vst och au format för PC och Mac) 2. Starta ett nytt projekt i ditt inspelningsprogram och aktivera pluggen på master-spåret. 3. Klicka på Join Session och leta upp den Session jag och Mats skapat. Den kommer att heta nånting med Studio, mitt minne sviker mig men Mats hade ett bra namn. 4. Titta vilket tempo vi ställt in, det lutade igår åt att vi skulle sikta på 100 bpm. Ställ in tempot i ditt inspelningsprogram och rita ut en loop som börjar på den första takten och går 4 eller 8 takter framåt. 5. Tryck på uppspelningsknappen och lyssna på de loopar som ligger i sessionen, aktivera sedan pluggar och bygg vidare på det vi gjort. 6. Sålänge du spelar upp projektet skickar du loopen du jobbar på till de övriga. Vill ni kommunicera så kan ni göra det via chat fönstret. --- Klockan 20:00 är det du som loggar in och gör ett fläskigt beat på mats funkiga basgång och min blippiga syntlead. Annars! Har ni trassel att komma igång? Skriv ett meddelande här så hjälper vi varandra. /Majken Redigerat 16 december 2005 av Majken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 Åh, ska vi bjuda in hela forumet? 🥰 Hörs kl. 20! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 15 december 2005 Trådstartare Dela Postat 15 december 2005 Ja varför inte? Vadfasen, blir det mycket folk (hoppas, hoppas, hoppas) så startar vi helt enkelt flera sessioner. /Majken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 Ja varför inte? Vadfasen, blir det mycket folk (hoppas, hoppas, hoppas) så startar vi helt enkelt flera sessioner. /Majken Får se om jag hinner. Kommer att sitta i studion under kvällen, men kommer jag hem i någorlunda vettig tid är jag gärna med på ett hörn. 🙂 Hur länge håller ni på? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BobGeorge Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 Verkar udda och kul, jag är på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 Fan va kul 🙂 Fast jag kan tyvärr inte vara med 🙂 Ska sjunga kör till Håkan Hagegård och Jeanette Köhn 🙂 Får ta det en annan gång om det blir av nån mer gång... .Viktor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karl Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 vad hette sessionen??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 Studio Grande Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 Rapportera gärna in i tråden om hur det går.... och posta upp lite ljudklipp om ni har tid... Sitter på jobbet och är nyfiken på vad som kan hända. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 Tjo, så galet! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 Synd att jag har en hemtenta att lägga all min koncentration på och inte kunde haka på. Det låter roligt. Men blev det någon musik, eller var det bara skojigt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 Det är bara helgalet jam! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 15 december 2005 Trådstartare Dela Postat 15 december 2005 Galet var bara förnamnet.. vi är igång fortfarande.. hoppa in för böveln!.. /Majken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Eternal Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 Galet var bara förnamnet.. vi är igång fortfarande.. hoppa in för böveln!.. /Majken Hade jag inte varit så trött hade jag kommit in med ett skrikigt solo. Otajt också såklart 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 Spelar ni in, Majken? Skicka för bövelen i så fall över till mig så fixar jag in en bilaga här i tråden. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 jag har fått igång vstunnel och jag ser era namn i rutan, vad gör jag nu? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 nu hör jag!!! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mats Stålbröst Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 Jag har spelat in 1 h 37 min, måste nog städas upp lite. 😄 Nu börjar det låta bra! /Mats Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 Jag kommer in igen... 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 (redigerat) Ohhh! Är ni igång ännu? 😄 edit: och isf, beta eller den vanliga? Redigerat 15 december 2005 av hackeman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 Jag har spelat in 1 h 37 min, måste nog städas upp lite. 😄 Nu börjar det låta bra! /Mats Cool, vore intressant att lägga upp ljudexempel för andra som är intresserade av hur det kan låta. Vi kan ta det imorgon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mats Stålbröst Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 Hacke: jag kör betan. Tror att den samsas med den andra versionen. Ljudexempel kommer upp i morgon! /Mats Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BobGeorge Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 Jag har spelat in 1 h 37 min, måste nog städas upp lite. 😱 Nu börjar det låta bra! /Mats Cool, vore intressant att lägga upp ljudexempel för andra som är intresserade av hur det kan låta. Vi kan ta det imorgon. Blir kul att höra, några bitar blev riktigt sköna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Coffeemidget Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 Men skabb! varför såg jag inte denna tråden tidigare 😱 Får ja ju se om ni rockar på än då. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karl Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 jag fattade inte hur jag skulle lägga till.....men ni andra verkar ju ha greppat...fantastiskt att man kan göra musik på detta sätt....fatta....en i New York, en i Stockholm tillsammans med en i Tokyo 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Coffeemidget Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 Fan, gick in i s grande 2, när jag satte igång den så hörde jag musik i kanske tre sekunder, sen va allt bara dystert och tyst Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 Ok, det här var fan ball. Äntligen kan man jamma över nätet... soooom jag längtat efter detta! 🙁 Nu runda i helgen? 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Coffeemidget Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 kuuuuul 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 Förresten... störde mig på: - att man inte kunde göra VSTunnel fönstret större - att man inte kan göra "always on top" på fönstret - att den ibland skickade iväg ens chat innan man skrivit klart - att det var öht lite buggigt från och till... Något av detta som är fixat i betan? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 16 december 2005 Dela Postat 16 december 2005 Förresten... störde mig på: - att man inte kan göra "always on top" på fönstret Något av detta som är fixat i betan? Always on top: .. funkar i 1.4b åtminstone - Check! Saejten..det var ju svinkul en stund innan det brölade loss 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.