Dr Arthur Krause Postat 9 januari 2004 Postat 9 januari 2004 kX project APS Eftersom jag envisas med att fortfarande vilja använda mitt gamla SBlive 1024 så undrar jag om de finns någon som har erfarenhet av dess alternativa drivrutiner länkat här ovan? Synpunkter mottages tacksamt. 😄
Mange Postat 9 januari 2004 Postat 9 januari 2004 Jag kör senaste versionen av KX drivrutinerna på mitt SB 1024 Live och det fungera utmärkt.. ASIO stöd ...låg latency.. ner till 2.33ms .. så låg latency kan jag dock bara ha när jag kör utan tyngre effekter.. men detta beror ju på mina klena 1000MHz 😄 ökar jag på latencyn till 10ms kan jag utan problem köra det mesta jag behöver.. gör inga överdådiga produktioner.. behöver bara lite reverb, eq, amplitube och samplade trummor från Tommy Lee så överlever jag ...hehe Vad har du för moderkort? vissa moderkort kräver lite pillande för att de ska fungera med drivrutinerna.. men lösnigarna hittar du nog på KX forumet
MBe (oregistrerad) Postat 9 januari 2004 Postat 9 januari 2004 Jag har testat både APS och KX drivisarna och båda fungerar perfekt enligt mig. APS fungerar tyvärr bara på win 9x maskiner.
Dr Arthur Krause Postat 10 januari 2004 Trådstartare Postat 10 januari 2004 Jag kör med en AMD2000XP med KuDoz 7E/333 WIN 98 SE Vet ni om det går att köra soundfonts och Vienna med kX eller APS?
wollibolli Postat 10 januari 2004 Postat 10 januari 2004 Soundfonts går att ladda med kx drivisarna. Har inte testat Vienna med dom dock.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.