VacUm Postat 15 december 2005 Postat 15 december 2005 * LÅTNAMN: Nä * GENRE: 90talsfusion * LÅTLÄNGD: 2 minuter * INSPELNINGSÅR: 2005 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 2.6mb * STATUS: Ljudbildstest Satt o lekte fram en rumsklang som både var stor och liten på en gång. (två r-verb vars enda bara är E/R och andra bara är reverbsvansen) Är dödstrött och har förmodligen skruvat bort mig totalt. Men tyck gärna nåt.. sju.mp3
basshole Postat 15 december 2005 Postat 15 december 2005 Tycker inte alls du skruvat bort dig. Låter träigt, fast o fint. Behaglig låt också så här på nattkröken! Vad har du använt dig av för reverb?
VacUm Postat 15 december 2005 Trådstartare Postat 15 december 2005 Fick en helt ny bild av det idag. Blev nästan lite mysigt ändå 😳 Fast på gränsen till överdrivet. reverben är 2 instanser av Waves renessance (hur stavas det!?!) reverb.
Egghuvud Postat 15 december 2005 Postat 15 december 2005 Renaissance tror jag... Pastish tycker jag är fel ord. Det är tillräckligt bra som det är. LIte skumt är det med reverbet speciellt på percussioneffekten som kommer in där vid 23 aekunder (klappträ?) Syntleadljudet sticker till ibland också. Det gjorde nästan ont vid 1.36. Men det fungerar på helheten. Låter mysigt och lite "runt" på något sätt. 😳
VacUm Postat 15 december 2005 Trådstartare Postat 15 december 2005 Renaissance tror jag... Pastish tycker jag är fel ord. Det är tillräckligt bra som det är. LIte skumt är det med reverbet speciellt på percussioneffekten som kommer in där vid 23 aekunder (klappträ?) Syntleadljudet sticker till ibland också. Det gjorde nästan ont vid 1.36. Men det fungerar på helheten. Låter mysigt och lite "runt" på något sätt. 😆 Ja det är ett dumt ljud också (krockade med rhodeset så jag fick eq:a ganska hårt, vilket ledde till att det låter lite jobbigt). Ligger dessutom för starkt i mixen.. Men hade väl tänkt mig nån sopransax eller nåt sånt egentligen. Enda anledningen till att det är just det ljudet är att jag gillar o spela på det...
Pedda P Postat 15 december 2005 Postat 15 december 2005 tycker det låter grymt laidback o skönt....... gillar trummorna......låter mer Steve Gadd än Ricky L funkar kanon detta......ett riktigt saxsolo som pricken över I:et 😆 Bas o keyboard: klar Haslip/Ferrante varning 😉 har tyvärr inte mkt att klaga på ljudbilden heller.......låter Baked Potato över det hela......o de är inte illa!! 🥰😆
equality Postat 15 december 2005 Postat 15 december 2005 Fy f.. vad bra! Hur låter du då när du är pigg!?
VacUm Postat 15 december 2005 Trådstartare Postat 15 december 2005 Fy f.. vad bra! Hur låter du då när du är pigg!? Tack 🙁 När jag är pigg fastnar jag inte 2 timmar framför ett sololyssnat reverb och tror mig ha koll på hur jag vill ha det. Det är sjukt vad långsam man blir när man börjar krokna på nattakvisten. Timmarna mellan 23:00 och 02:00 swichar förbi märkligt snabbt ibland. Då ska man förmodligen sova ! Pedda: Baked Potato? Aldrig hört talas om.. Eller är det nåt jag missuppfattar helt?
Demomannen Postat 15 december 2005 Postat 15 december 2005 Ta bort Café Norrköpingsreverbet, mixen kommer lyfta rejält om allt kommer lite närmare.
Pedda P Postat 15 december 2005 Postat 15 december 2005 Fy f.. vad bra! Hur låter du då när du är pigg!? Tack 🙂 När jag är pigg fastnar jag inte 2 timmar framför ett sololyssnat reverb och tror mig ha koll på hur jag vill ha det. Det är sjukt vad långsam man blir när man börjar krokna på nattakvisten. Timmarna mellan 23:00 och 02:00 swichar förbi märkligt snabbt ibland. Då ska man förmodligen sova ! Pedda: Baked Potato? Aldrig hört talas om.. Eller är det nåt jag missuppfattar helt? det är legendarisk jazz/rock klubb i Los Angeles........ 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.