sounden Postat 18 december 2005 Postat 18 december 2005 (redigerat) håll ut!! Jag kommer att prova den lite mer i veckan i studion, har inte varit där efter att jag köpte den i fredags (S) Redigerat 18 december 2005 av sounden
steflund Postat 20 december 2005 Postat 20 december 2005 (redigerat) Hittade en artikel som kan vara intressant att kolla in som jämförelse: http://www.sonicstate.com/articles/article.cfm?id=98 För mig hittills den enda artikeln jag läst då jag är lösnummerinhandlare på utlandsvistelse (ogillar att prenumerera, även om det blir billigare). Kanske är knäpp... men jag tycker även att 15SEK för en artikel är i dyraste laget. Redigerat 20 december 2005 av steflund
sounden Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 Såja! Nu har jag testat den lite mer. Bifogar ett litet klipp också så ni kan lyssna. Your browser does not support the HTML5 audio tag En fender gura är lajnad rakt in i boxen. Resten är inspelat med min Neumann KM54 igenom VTB-1 preampen, HPF intryckt på akke gitarren. Boxen går att strömförsörja om man har stora firewire-kontakten ansluten, vilket jag inte visste. (RTFM, typ 😱 Det är ju en liten märkbar latency om man jämför med mitt MOTU kort, men det är helt acceptabelt tycker jag. Hörlursförstärkaren är inte så mycket klös i, men det är helt OK! Tycker att själva tele-ingångarna på baksidan är lite för tröga, kanske blir bättre när man har slitit in dem 😱 Funkade bra iaf på min Power Mac G5 2x1.8Ghz med OS X "Tiger" smidig installation, plugga in så funkar det! Är helnöjd med den ännu! // Sounden
Bone Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 (redigerat) Den verkar ju grymt prisvärd. Schysst att du tog dig tid att lägga upp en liten "recension" och ett ljudexempel. Guldstjärna till dig 😱 Redigerat 21 december 2005 av Bone
beat mastern Postat 30 december 2005 Postat 30 december 2005 Gratis pdf:er för prenumeranter är något vi tittar på, men vi tar en sak i taget. Just nu har vi fokus på ett annat stort projekt som ligger före i prioritering - och jag tror inte någon blir besviken på prioriteringen... nu blir jag nyfiken 😎
antikartellmusikern Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 (redigerat) Har installerat mitt behringar firewire kort nu mej ett testat de men min input latency är 12 ms och output 4.3 ms är dessa siffror godtagbara ? eller finns de fler inställningar man kan göra kör med en laptop sony vaio fs395 M740 med chipet 915pm 512 ram gick in på behringers ljudkort i controllpanelen under ASIO på cubase 3.0 , där man kunde sätta latency på de lägsta , där stod de 2,18 ms men i min asiomedia-setup blev de alltså dom övre nuffrorna , ja input 12 ms output 4.3 ms finns de fler inställningar och ja skall börja med trumprg direkt ifrån mitt td-12 sett nu , och då är de väl mest lämpligt med lägsta latency , eller hur skall man tänka ? 😄 mvh Antikartellmusikern Redigerat 3 januari 2006 av antikartellmusikern
NONHALO Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 bra initiativ att kunna köpa ensataka test som .pdf filer 😄 själv så sitter jag bara och väntar på att testet på Emu 1820m ska läggas ut för försäljning... 😄
ReFlux (oregistrerad) Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Fördelar: -Billigaste firewire-ljudkortet. -Litet och robust. nackdelar: Svag hörlursförstärkare. -Ljudkvaliteten inte den allra bästa. Betyg: 7 av 10
Pluffo Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Lite bilder ... skall testa kortet på min G5:a senare idag. Appropå ingenting, vad för kamera är det du har använt till de där bilderna? De var jäkligt sköna med det där tydliga skärpedjupet. För övrigt tycker jag hela det här med kostsamma pdf:er är botten och det känns rätt snålt. Koncentrera er på tidningen istället för att kränga recensioner till ruskiga överpriser.
sounden Postat 4 januari 2006 Postat 4 januari 2006 (redigerat) Lite bilder ... skall testa kortet på min G5:a senare idag. Appropå ingenting, vad för kamera är det du har använt till de där bilderna? De var jäkligt sköna med det där tydliga skärpedjupet. Jag har använt mig av min Nikon Coolpix 7900 i makroläget. .s Redigerat 4 januari 2006 av sounden
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.