Björn Olsberg Postat 14 december 2005 Dela Postat 14 december 2005 Behringers nya firewire-ljudkort FCA202 för 915 kronor inklusive moms har fått många att lyfta på ögonbrynen. Vi är inte bara först i världen med test i och med nummer 11, du får nu även möjlighet att läsa det två veckor innan tidningen kommer ut. Titel: Test - Behringer FCA202 Antal sidor: 2 Kostnad: 15 kronor via sms Fotnot: Sedan förra veckan har vi lagt ut ett antal pdf:er till försäljning för dem som har missat artiklar i tidigare nummer. På så sätt slipper man betala så mycket för att köpa en hel tidigare tidning, om det bara är en enstaka artikel man är intresserad av. Ännu ligger inte så många pdf:er uppe, men vi räknar med att kontinuerligt fylla på med mer material. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 14 december 2005 Dela Postat 14 december 2005 Smart grej att kunna köpa enstaka artiklar i PDF-format 😄 .Viktor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gote Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 Verkligen högklassig service!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 Verkligen högklassig service!! Verkligen. Men den borde vara gratis för prenumeranter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gote Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 Verkligen högklassig service!! Verkligen. Men den borde vara gratis för prenumeranter. Du menar som den där andra musiktidningen som vi inte får prata om här? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 Verkligen högklassig service!! Verkligen. Men den borde vara gratis för prenumeranter. Du menar som den där andra musiktidningen som vi inte får prata om här? 😄 Ehhhh.... Vadå "inte får prata om"? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gote Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 Verkligen högklassig service!! Verkligen. Men den borde vara gratis för prenumeranter. Du menar som den där andra musiktidningen som vi inte får prata om här? 😄 Ehhhh.... Vadå "inte får prata om"? 😄 Du skall inga andra tidningar hava jämte Studio. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 15 december 2005 Trådstartare Dela Postat 15 december 2005 Ehhhh.... Vadå "inte får prata om"? 😳Du skall inga andra tidningar hava jämte Studio. *bigsmile* Den var nästan så bra att den är värd att ta med. Klart man får diskutera andra musikertidningar, för den som eventuellt missuppfattar. 😄 Gratis pdf:er för prenumeranter är något vi tittar på, men vi tar en sak i taget. Just nu har vi fokus på ett annat stort projekt som ligger före i prioritering - och jag tror inte någon blir besviken på prioriteringen... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 (redigerat) Oj, jag undrar vad det kan vara? 😄 /Majken Redigerat 15 december 2005 av Majken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 Just nu har vi fokus på ett annat stort projekt som ligger före i prioritering - och jag tror inte någon blir besviken på prioriteringen... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gote Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 Oj, jag undrar vad det kan vara? /Majken Jag hoppas det är ett forum knutet till tidningen, där man kan träffa likasinnade och diskutera musikrelaterade problem!! 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sounden Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 (redigerat) bra MEN! Jag hade faktiskt tänkt att betala med mitt kort, men paranoid som jag är så avstod jag. Då jag faktiskt inte använder siter för betalning som saknar SSL Hoppas det blir bättring på den pucken! (S) Redigerat 15 december 2005 av sounden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 Oj, jag undrar vad det kan vara? 😆 /Majken Jag hoppas det är ett forum knutet till tidningen, där man kan träffa likasinnade och diskutera musikrelaterade problem!! 😮 😮😛🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Holmqvist Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 Bara för att nån sajt har ssl betyder inte att de har koll på säkerheten. Det är bara trafiken som är mer eller mindre skyddad genom kryptering, inte information som ligger på din dator eller servern, de är fortf öppna för hackers om inte företaget varit noggranna med sin säkerhet. om nån e intresserad:Understanding SSL Jag ska inte uttala mig säkert, men jag tror nog att idg har rätt schysst säkerhet.. / Jacob Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 Tips kan väl annars vara att skaffa e-kort. Så skapar ni ett visa-kort som bara får användas för ett köp och bara på ett begränsat belopp. /Majken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sounden Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 Bara för att nån sajt har ssl betyder inte att de har koll på säkerheten.Det är bara trafiken som är mer eller mindre skyddad genom kryptering. Jag tror absolut att IDG har koll på läget när informationen väl landar i deras system. Det är JUST IP-trafiken ifrån min klient till IDGs Windows Server 2003 (Microsoft-IIS/6.0) som jag är paranoid för. Att man då inte har en 128 bitars Secure Socket Layer som kryptering av trafiken till tycker jag är undermåligt för korttransaktioner via HTTP/POST. 🥰 //S Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 (redigerat) Bara för att nån sajt har ssl betyder inte att de har koll på säkerheten. Nä, men däremot tvärtom; en (edit:betal)sajt som INTE använder SSL har INTE koll på säkerheten. 🙂 Men nämnda betalningstrafik sker faktiskt över SSL, det är bara så korkat gjort att detta sker i en frame och den utomliggande framen är inte SSL varpå browsern inte visar någon snygg nyckel. En klassisk tabbe många sajter gör. Redigerat 15 december 2005 av hackeman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sounden Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 (redigerat) sant hackman!, rätt som vanligt! Tittade jag lite närmare så såg jag https://idgkonto.idg.se/Flow1.aspx?Products=2335_2540&PaymentMethod=cc.cekab&Magazine=STU&Project=PDFarkivet&PDFArticleID=16547&ProductType=PDF Jaja.. hur som helst så la jag de 15kr på att köpa ljudkortet istället =) Skall testa det lite senare ... (S) Redigerat 15 december 2005 av sounden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 Jaja.. hur som helst så la jag de 15kr på att köpa ljudkortet istället =) Skall testa det lite senare ... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 16 december 2005 Dela Postat 16 december 2005 Är det bara jag som låter som en surkärring och faktiskt tycker det är dyrt med 15 spänn? 🥰 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 16 december 2005 Dela Postat 16 december 2005 Är det bara jag som låter som en surkärring och faktiskt tycker det är dyrt med 15 spänn? 😄 Nädå, jag tycker också att 15 spänn är för dyrt om man är prenumerant. Surkärring är du likväl. 🙂 Är man inte prenumerant så är väl priset helt ok. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sounden Postat 16 december 2005 Dela Postat 16 december 2005 (redigerat) Lite bilder ... skall testa kortet på min G5:a senare idag. Redigerat 16 december 2005 av sounden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Postat 16 december 2005 Dela Postat 16 december 2005 Shit, va cleant och snyggt det såg ut. Skriv vad du tycker om det fort. Helst nyss, är ruskigt nyfiken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 16 december 2005 Dela Postat 16 december 2005 Surkärring är du likväl. 😏 pffft! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mtornros Postat 16 december 2005 Dela Postat 16 december 2005 Lite bilder ... skall testa kortet på min G5:a senare idag. Men....har den ingen fantommatning? Vet ingenting om kortet, och har inte lagt ner mina 15:- för att ta reda på nåt heller för den delen 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signert Postat 16 december 2005 Dela Postat 16 december 2005 Lite bilder ... skall testa kortet på min G5:a senare idag. Men....har den ingen fantommatning? Vet ingenting om kortet, och har inte lagt ner mina 15:- för att ta reda på nåt heller för den delen 😛 Det är väl lite väl mycket att begära inbyggda mikpreampar till det priset? 😛 Rätt stilren burk. Synd bara att Behringerloggan är så våldsamt ful. 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
godhead Postat 16 december 2005 Dela Postat 16 december 2005 dumheter att ta betalt för en pdf tycker jag. när den dessutom bara handlar om ett test av en produkt. kan ju bläddra i tidningen gratis i affären sen och skumma igenom artikeln.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hans Postat 16 december 2005 Dela Postat 16 december 2005 Hej! Ha, ha Behringer är för roliga! Designen är ju totalplankad ifrån M-Audio 🙁! Den är säker bra dock, Behringer har gjort bra saker rätt länge nu! Har en mikstärkare som jag köpte för en lusenlapp verkligen verkligen skitbra för de pengarna! Även deras passiva monitorer 2021P - helt fantastiska till priset 1500:-/paret! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
c2k6 Postat 17 december 2005 Dela Postat 17 december 2005 ...Behringer har gjort bra saker rätt länge nu! Har en mikstärkare som jag köpte för en lusenlapp verkligen verkligen skitbra för de pengarna! ! Ja den mikpreampen var nog årets bästa köp för mig! Lämplig att samköpa med ljudkortet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 18 december 2005 Dela Postat 18 december 2005 nu har vi sett bilderna, när får vi höra vad du tyckte? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.